Sprzedaż w tym okresie na App Store wzrosła rok do roku o 16 proc. Ale jeszcze bardziej imponująco prezentują się wyniki za pierwszy dzień nowego roku. Tylko w tym jednym dniu użytkownicy iPhone’ów oraz iPadów na apki wydali 386 mln dol. To historyczny wynik, aż o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej.
CZYTAJ TAKŻE: Apple i Google w ogniu krytyki. Ułatwiają Saudyjczykom kontrolowanie żon
A co cieszyło się największym powodzeniem? Dane wskazują, że najchętniej użytkownicy pobierali darmowe apki: YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok i Facebook Messenger. W przypadku płatnych królowały Facetune (fotoedytor), HotSchedules (kalendarz dla pracujących) i aplikacja pogodowa DarkSky. Tradycyjnie też gorącym „towarem” były gry. W TOP3 dostępnych bez opłat znalazły się takie tytułu, jak „ Mario Kart Tour”, „Call of Duty: Mobile” i „Fortnite”. Najchętniej kupowano zaś takie gry, jak „Minecraft”, „Color Bump 3D” oraz „Stardew Valley”.
CZYTAJ TAKŻE: Apple i Google Play usuwają niebezpieczne aplikacje randkowe ukraińskiej firmy
App Store to dla Apple prawdziwa maszynka do zarabiania pieniędzy. Przyniósł koncernowi w 2019 r. w sumie 54,2 mld dol., czyli niemal dwukrotnie więcej niż konkurencyjny Google Play (na apki na Androida wydano w ub. r. 29,3 mld dol.). Sklep z aplikacjami urządzenia Apple to także żyła złota dla wielu firm tworzących m.in. gry, czy inne programy mobilne. Od kiedy uruchomiono tę platformę w 2008 r., deweloperzy aplikacji zarobili dzięki niej ponad 155 mld dol., przy czym aż ¼ z tego właśnie w rekordowym 2019 r.