Wielki mural dla małej drukarki

Światowi giganci technologiczni prześcigają się w nietypowych kampaniach reklamowych, które mają przyciągnąć klienta znudzonego tradycyjnymi nośnikami. Canon postawił na miejski mural.

Publikacja: 19.10.2023 13:39

Królem murali jest brytyjski artysta Banksy

Królem murali jest brytyjski artysta Banksy

Foto: www.thesincuragroup.com

r c

Reklamy na muralach przyciągają wzrok, zwykle dobrze komponują się w zabytkowy krajobraz, „zasłaniając” nieraz puste i szpecące ściany, przeważnie starych kamienic. Niektóre potrafią nawet świecić w ciemności (wykonane z użyciem farby UV). Inne potrafią być ogromne na kilkadziesiąt metrów wysokości. Można powiedzieć, upiększają miasta. Nawiązują też do sztuki, której najbardziej znany przedstawicielem jest Brytyjczyk Banksy. W Polsce do bardziej znanych należy „Domek na drzewie” w Bydgoszczy, „On, Off” w Katowicach czy „Dziewczynka podlewająca drzewo” w Białymstoku.

Dlatego odbiór reklamy muralowej jest zdecydowanie bardziej pozytywny niż w przypadku bannera. Stąd jej rosnące powodzenie na całym świecie.

W tym kierunku idzie producent drukarek Canon, który stworzył mural przy metrze Politechnika w Warszawie. Nie jest to zwykłe malowidło ścienne. Pojawiły się na nim elementy 3D i światła LED. To element kampanii „Piękno zasługuje na wydruk z jakością Canon”, której celem jest upowszechnienie w Polsce domowych wydruków oraz zbudowanie świadomości klientów. Tak szeroka, oparta na emocjach (idei piękna tworzenia) kampania o charakterze wizerunkowym, to wśród producentów drukarek rzadkość.

Foto: Cannon

- Poprzez nasze działania chcemy pokazać, jak wiele twarzy ma piękno tworzenia. W końcu to nie tylko dzieła sztuki, z którymi powszechnie jest ono kojarzone, ale również jak piękne i wartościowe rzeczy tworzymy na co dzień, nie zawsze je dostrzegając - mówi Katarzyna Holcman-Kirsberg, Dyrektorka Marketingu B2C na Europę Centralną.

Celem kampanii jest komunikacja całej oferty atramentowych i laserowych drukarek Canon przeznaczonych do użytku w domach oraz małych i średnich biurach. Te pierwsze reprezentowane są w niej przez urządzenia z serii PIXMA: model MG3650S, czyli kompaktowe urządzenie wykorzystujące klasyczne kasety z atramentem oraz G640 i G3470, w których atrament uzupełnia się własnoręcznie, wlewając go do zintegrowanych z drukarką zbiorników. Modele laserowe zaprezentowane w kampanii Canon to natomiast dwa kolorowe urządzenia z serii i-SENSYS: MF655Cdw i MF752Cdw. Kierowane są do małych i średnich biur, dzięki szybkiemu drukowaniu i skanowaniu oraz rozbudowanym opcjom bezpieczeństwa i łączności z chmurą.

Reklamy na muralach przyciągają wzrok, zwykle dobrze komponują się w zabytkowy krajobraz, „zasłaniając” nieraz puste i szpecące ściany, przeważnie starych kamienic. Niektóre potrafią nawet świecić w ciemności (wykonane z użyciem farby UV). Inne potrafią być ogromne na kilkadziesiąt metrów wysokości. Można powiedzieć, upiększają miasta. Nawiązują też do sztuki, której najbardziej znany przedstawicielem jest Brytyjczyk Banksy. W Polsce do bardziej znanych należy „Domek na drzewie” w Bydgoszczy, „On, Off” w Katowicach czy „Dziewczynka podlewająca drzewo” w Białymstoku.

Gadżety
Które gadżety podbiją świat w 2025 roku? Już nie smartwatche. Okulary i pierścienie
Gadżety
Drugie życie starych telefonów. Jak na nich zarobić albo kreatywnie wykorzystać
Gadżety
Takiego Kindle'a jeszcze nie było. Kolorowy ekran i sztuczna inteligencja
Gadżety
W tych miejscach używa się pagerów. Które jeszcze stare gadżety wracają do łask?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gadżety
Japończycy znów atakują z Tamagotchi. Kultowy gadżet podbija Europę