Twitter wprowadza duże zmiany. Będzie więcej filmów o sporcie i rozrywce

Twitter przestaje już być serwisem służącym wyłącznie do udostępniania krótki wpisów czy zdjęć, ale kładzie coraz silniejszy nacisk na obraz ruchomy. Niebawem portal zaleją filmy o sporcie i rozrywce.

Twitter poinformował w środę, że zawarł współpracę z kilkoma międzynarodowymi firmami medialnymi i streamingowymi, które mają dostarczyć mu materiały wideo. W rezultacie w popularnym serwisie społecznościowym ma pojawić się wkrótce mnóstwo filmów rozrywkowych i sportowych.

Twitter planuje początkowo skupić rozwój tego segmentu w regionie Azji i Pacyfiku, w którym widzi ogromny potencjał. Serwis zamierza dostarczyć szerokiej azjatyckiej publiczności materiały wideo ze światowej klasy zawodów sportowych, takich jak Liga Mistrzów UEFA czy Formuła 1, czy z najważniejszych gal wręczania nagród w Hollywood i innych popularnych wydarzeń. Mają być to zarówno transmisje na żywo, jak i krótkie wywiady z gwiazdami czy podsumowania imprez.

Serwis podpisał już w tym celu umowy z kilkoma dużymi firmami, m. in. amerykańską wytwórnią płytową, Sony Music i korporacjami mediowymi NBCUniversal, VICE i FOX Sports Asia, a także z firmą producencką Red Chillies Entertainment założoną przez indyjskiego aktora Shahrukha Khana. Firmy te będą dostarczać Twitterowi materiały wideo, serwis zaś odpowiedzialny jest za opatrzenie ich reklamami – a przychody z ich oglądalności zostaną podzielone zgodnie z warunkami umowy.

Popularność filmów wideo w internecie rośnie z każdym rokiem. Jak przewiduje firma eMarketer, w bieżącym roku blisko 2,38 mld osób obejrzy co najmniej raz w miesiącu jakiś film w sieci albo pobierze go z dowolnego urządzenia. Zdaniem Twittera, szczególnie dynamiczny rozwój ruchomego obrazu w świecie wirtualnym widać w Azji, gdzie rynek wciąż jest nienasycony.

Aby jednak utorować sobie pozycję w segmencie filmów wideo, Twitter będzie musiał stanąć do rywalizacji z takimi gigantami, jak YouTube czy Facebook, a tutaj może mieć spory problem. Ostatnie miesiące nie były dla serwisu zbytnio korzystane – w raporcie z wynikami za drugi kwartał tego roku Twitter podał, że przeciętna miesięczna liczba jego aktywnych użytkowników spadła o 1 mln w porównaniu z pierwszym kwartałem i wyniosła 335 mln. Firma prognozuje, że w trzecim kwartale ich liczba jeszcze bardziej spadnie – ma to związek z rozpoczętą na początku lata akcją czyszczenia serwisu z nieaktywnych kont i fake newsów.

Mogą Ci się również spodobać

Airbnb wychodzi z internetu

Znany internetowy pośrednik w wynajmie lokali podróżnym zainwestuje w sieć hoteli w Indiach. Chodzi ...

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Astronauci SpaceX nie wrócą prędko na ziemię. Badania z Rosjanami

Najpóźniej we wrześniu Doug Hurley oraz Bob Behnken, a więc amerykańscy astronauci, członkowie misji ...

Już 100 tys. zarażonych koronawirusem. Postępy epidemii na mapie

Naukowcy z instytutu Center for Systems Science and Engineering (CSSE), jednostki związanej z Johns ...

Gogle VR i AR, czyli nowy wymiar patrzenia

Rynek wirtualnej rzeczywistości (VR) do 2022 r. ma rosnąć w sposób imponujący – średnio ...

Jak rejestrować domeny globalne bez pośredników

Tylko jedna firma w Polsce może świadczyć usługi rejestracji domen bez pośredników. Biorąc pod ...