Twitter wprowadza duże zmiany. Będzie więcej filmów o sporcie i rozrywce

Twitter przestaje już być serwisem służącym wyłącznie do udostępniania krótki wpisów czy zdjęć, ale kładzie coraz silniejszy nacisk na obraz ruchomy. Niebawem portal zaleją filmy o sporcie i rozrywce.

Twitter poinformował w środę, że zawarł współpracę z kilkoma międzynarodowymi firmami medialnymi i streamingowymi, które mają dostarczyć mu materiały wideo. W rezultacie w popularnym serwisie społecznościowym ma pojawić się wkrótce mnóstwo filmów rozrywkowych i sportowych.

Twitter planuje początkowo skupić rozwój tego segmentu w regionie Azji i Pacyfiku, w którym widzi ogromny potencjał. Serwis zamierza dostarczyć szerokiej azjatyckiej publiczności materiały wideo ze światowej klasy zawodów sportowych, takich jak Liga Mistrzów UEFA czy Formuła 1, czy z najważniejszych gal wręczania nagród w Hollywood i innych popularnych wydarzeń. Mają być to zarówno transmisje na żywo, jak i krótkie wywiady z gwiazdami czy podsumowania imprez.

Serwis podpisał już w tym celu umowy z kilkoma dużymi firmami, m. in. amerykańską wytwórnią płytową, Sony Music i korporacjami mediowymi NBCUniversal, VICE i FOX Sports Asia, a także z firmą producencką Red Chillies Entertainment założoną przez indyjskiego aktora Shahrukha Khana. Firmy te będą dostarczać Twitterowi materiały wideo, serwis zaś odpowiedzialny jest za opatrzenie ich reklamami – a przychody z ich oglądalności zostaną podzielone zgodnie z warunkami umowy.

Popularność filmów wideo w internecie rośnie z każdym rokiem. Jak przewiduje firma eMarketer, w bieżącym roku blisko 2,38 mld osób obejrzy co najmniej raz w miesiącu jakiś film w sieci albo pobierze go z dowolnego urządzenia. Zdaniem Twittera, szczególnie dynamiczny rozwój ruchomego obrazu w świecie wirtualnym widać w Azji, gdzie rynek wciąż jest nienasycony.

Aby jednak utorować sobie pozycję w segmencie filmów wideo, Twitter będzie musiał stanąć do rywalizacji z takimi gigantami, jak YouTube czy Facebook, a tutaj może mieć spory problem. Ostatnie miesiące nie były dla serwisu zbytnio korzystane – w raporcie z wynikami za drugi kwartał tego roku Twitter podał, że przeciętna miesięczna liczba jego aktywnych użytkowników spadła o 1 mln w porównaniu z pierwszym kwartałem i wyniosła 335 mln. Firma prognozuje, że w trzecim kwartale ich liczba jeszcze bardziej spadnie – ma to związek z rozpoczętą na początku lata akcją czyszczenia serwisu z nieaktywnych kont i fake newsów.

Mogą Ci się również spodobać

Polski startup stworzył zdrową alternatywę dla antybiotyków

Proteon Pharmaceuticals wykorzystuje bakteriofagi, czyli organizmy zwalczające bakterie, w przemysłowej hodowli zwierząt. Spółka otrzymała ...

Mieszkanie do odebrania przez tablet

Deweloper Echo Investment i Samsung Electronics wprowadzają usługę mobilnego odbioru mieszkań, co ma skrócić ...

Bukmacherski STS idzie w e-sport

Już nie piłka nożna kusi bukmacherów. STS będzie wspierać dywizję „CS:GO”, a więc zespół ...

Apple mocno poturbowany przez koronawirusa

Koncern Apple ostrzegł, że z powodu epidemii dojdzie do niedoboru iPhonów na globalnym rynku ...

Polsce ucieka wielka szansa na lek na Covid-19

Właśnie ucieka szansa na stworzenie w Polsce leku, który może uratować życie milionom ludzi. ...

Bruksela szykuje uderzenie w Chiny

Unia Europejska może odciąć chiński koncern Huawei od uczestnictwa w budowie sieci telekomunikacyjnych 5G. ...