Reklama
Rozwiń

Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Google wydało w 2018 roku 21 mln dolarów na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach, jak prywatność w sieci, reforma praw autorskich, prawa patentowego czy kwestie cyberbezpieczeństwa.

Publikacja: 27.01.2019 19:06

Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Foto: Flickr

Technologiczni giganci – Google, Amazon, Microsoft, Facebook czy Twitter – są od jakiegoś czasu w ogniu krytyki z obu stron sceny politycznej. Prawica krytykuje (szczególnie Facebooka i Twittera) za odchylenie lewicowe, podczas gdy bardziej praktyczna lewica skupia się na wątpliwościach dotyczących prywatności użytkowników. Krytyka najwyraźniej mobilizuje firmy do zwiększenia nakładów na lobbing – wynika z danych Federalnej Komisji Wyborczej.

Największe sumy na lobbing przeznacza Alphabet Inc., czyli Google. Gigant wydał w 2018 roku 21 milionów dolarów (rekordowo dużo) na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach – prywatność w sieci, reforma praw autorskich i patentów czy cyberbezpieczeństwo i reforma podatkowa.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię
Globalne Interesy
Co oznacza blokada Cieśniny Ormuz? Polacy niepokoją się przed wakacjami o ceny paliw
Globalne Interesy
Bilion dolarów na roboty i AI. Ten miliarder rzuca wyzwanie Chinom i tworzy kolosa