Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Google wydało w 2018 roku 21 mln dolarów na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach, jak prywatność w sieci, reforma praw autorskich, prawa patentowego czy kwestie cyberbezpieczeństwa.

Publikacja: 27.01.2019 19:06

Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Foto: Flickr

Technologiczni giganci – Google, Amazon, Microsoft, Facebook czy Twitter – są od jakiegoś czasu w ogniu krytyki z obu stron sceny politycznej. Prawica krytykuje (szczególnie Facebooka i Twittera) za odchylenie lewicowe, podczas gdy bardziej praktyczna lewica skupia się na wątpliwościach dotyczących prywatności użytkowników. Krytyka najwyraźniej mobilizuje firmy do zwiększenia nakładów na lobbing – wynika z danych Federalnej Komisji Wyborczej.

Największe sumy na lobbing przeznacza Alphabet Inc., czyli Google. Gigant wydał w 2018 roku 21 milionów dolarów (rekordowo dużo) na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach – prywatność w sieci, reforma praw autorskich i patentów czy cyberbezpieczeństwo i reforma podatkowa.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem