Snapchat notuje rekordowe wyniki. Skąd taki renesans aplikacji?

Bloomberg

W minionym kwartale z platformy korzystało 13 milionów użytkowników dziennie więcej niż przed rokiem. Tymczasem jeszcze niedawno firma miała kłopoty.

Czytaj także: Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości

Jak twierdzi kierownictwo Snap Inc. tak dobre wyniki spowodowane są m.in. wprowadzeniem viralowych filtrów, które świetnie przyjęły się wśród użytkowników i zachęciły nowych użytkowników do korzystania z aplikacji. Snapchat twierdzi, że z tego powodu przybyło mu od 7 do 9 milionów użytkowników dziennie, natomiast pozostałe 4-6 milionów dołącza dzięki wchodzeniu rozszerzaniu działań firmy na nowych rynkach, szczególnie w Indiach.

Czytaj także: Snap na ostrym zakręcie

W drugim kwartale tego roku codziennie z aplikacji korzystało średnio 203 milionów użytkowników, co również jest najwyższym wynikiem w historii istnienia aplikacji. Z wyników, jakie dostarcza oficjalna strona Snapchata wynika, że globalny przyrost dziennych użytkowników porównując drugi kwartał 2018 z minionym kwartałem wyniósł 8 proc. To bardzo dobry wynik, lecz ciekawszą informacją jest to skąd pochodzą Ci użytkownicy. Okazało się, że Ameryce Północnej przyrost wyniósł 3 proc, w Europie 5 proc, natomiast największy był w reszcie świata (21 proc.).

Prezes Snapchata Evan Spiegel twierdzi, że dla ich firmy bardzo ważnym rynkiem są kraje rozwijające się. W 2019 roku aplikacja została przetłumaczona na 8 kolejnych nowych języków, głównie używanych na terenie Indii przez około 750 milionów ludzi.

Czytaj także: Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości

Ponadto, na łamach portalu The Verge Spiegel podkreślał rolę zaktualizowanej i przede wszystkim zoptymalizowanej wersji Snapchata na urządzenia z Androidem. Od początku działania aplikacji użytkownicy narzekali na słabe działanie i liczne błędy występujące podczas korzystania z niej. Dlatego też na początku drugiego kwartału tego roku ulepszona wersja trafiła w ręce użytkowników i przyczyniła się do częstszego wysyłania zdjęć z telefonów z oprogramowaniem Android o całe 7 proc.

Obecnie firma nie planuje dużych zmian w nadchodzącym czasie. Chce skupić się na zapowiedzianych w pierwszym kwartale nowościach takich jak: ukazywanie się Stories użytkowników na Tinderze, czy budowę własnej platformy z grami i oczekuje dalszego długoterminowego wzrostu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amazon popilnuje domu z drona. Ma już patent

Niedługo dron amerykańskiego giganta znanego głównie z e-commerce, sprawdzi, czy przed wyjazdem na wakacje ...

Duży krok na drodze do kwantowego internetu

Fizycy ustanowili nowy rekord w przekazywaniu splątania kwantowego na odległość. Przetransportowali, za pomocą światłowodu, ...

Techland przesuwa premierę „Dying Light 2”

„Cyberpunk” CD Projektu nie jest jedynym tytułem, którego premiera została opóźniona. Już wiadomo, że ...

Rząd i prokuratura biorą się do kontroli aplikacji przewozowych

Taksówkarze mogą się czuć wygrani. Prokuratura wszczęła śledztwo przeciwko Uberowi i Taxify, a rząd ...

Koronawirus wygania Polaków na telepracę. Czas wirtualnych biur

Zamknięcie szkół i decyzja wielu firm o wysłaniu pracowników do domów sprawiły, że wzrósł ...

Tesla z logo nadgryzionego jabłka? Ujawniono tajny plan Apple

Technologiczny gigant zarządzany przez Tima Cook’a proponował przed laty kupno Tesli za bardzo duże ...