W minionym kwartale z platformy korzystało 13 milionów użytkowników dziennie więcej niż przed rokiem. Tymczasem jeszcze niedawno firma miała kłopoty.
Czytaj także: Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości
Jak twierdzi kierownictwo Snap Inc. tak dobre wyniki spowodowane są m.in. wprowadzeniem viralowych filtrów, które świetnie przyjęły się wśród użytkowników i zachęciły nowych użytkowników do korzystania z aplikacji. Snapchat twierdzi, że z tego powodu przybyło mu od 7 do 9 milionów użytkowników dziennie, natomiast pozostałe 4-6 milionów dołącza dzięki wchodzeniu rozszerzaniu działań firmy na nowych rynkach, szczególnie w Indiach.
Czytaj także: Snap na ostrym zakręcie
W drugim kwartale tego roku codziennie z aplikacji korzystało średnio 203 milionów użytkowników, co również jest najwyższym wynikiem w historii istnienia aplikacji. Z wyników, jakie dostarcza oficjalna strona Snapchata wynika, że globalny przyrost dziennych użytkowników porównując drugi kwartał 2018 z minionym kwartałem wyniósł 8 proc. To bardzo dobry wynik, lecz ciekawszą informacją jest to skąd pochodzą Ci użytkownicy. Okazało się, że Ameryce Północnej przyrost wyniósł 3 proc, w Europie 5 proc, natomiast największy był w reszcie świata (21 proc.).
Prezes Snapchata Evan Spiegel twierdzi, że dla ich firmy bardzo ważnym rynkiem są kraje rozwijające się. W 2019 roku aplikacja została przetłumaczona na 8 kolejnych nowych języków, głównie używanych na terenie Indii przez około 750 milionów ludzi.
Czytaj także: Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości
Ponadto, na łamach portalu The Verge Spiegel podkreślał rolę zaktualizowanej i przede wszystkim zoptymalizowanej wersji Snapchata na urządzenia z Androidem. Od początku działania aplikacji użytkownicy narzekali na słabe działanie i liczne błędy występujące podczas korzystania z niej. Dlatego też na początku drugiego kwartału tego roku ulepszona wersja trafiła w ręce użytkowników i przyczyniła się do częstszego wysyłania zdjęć z telefonów z oprogramowaniem Android o całe 7 proc.
Obecnie firma nie planuje dużych zmian w nadchodzącym czasie. Chce skupić się na zapowiedzianych w pierwszym kwartale nowościach takich jak: ukazywanie się Stories użytkowników na Tinderze, czy budowę własnej platformy z grami i oczekuje dalszego długoterminowego wzrostu.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.