Tik Tok, czyli jak dotrzeć do nastolatków

Bloomberg

Z Tik Toka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld klientów. W Polsce konta ma 6 mln osób. Marki już zaczęły wykorzystywać platformę do promocji wśród młodszych użytkowników sieci.

Aplikacja była początkowo znana pod nazwą Musical.ly i służyła do udostępniania tzw. lip dubów, gdzie użytkownicy imitowali śpiewanie znanych piosenek. Publikowane na niej filmy nie mogą trwać dłużej niż minutę. Po kupieniu Musical.ly przez właściciela Tik Toka, firmę Bytedance, obie aplikacje zostały połączone.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem

– Zakres treści jest dziś znacznie szerszy niż muzyka: jedzenie, podróże, make-up, zwierzęta. W tych i wielu innych kategoriach tematycznych poruszają się tiktokerzy (twórcy na platformie – przyp. red.) – mówi Paweł Kuczma, dyrektor zarządzający w firmie PurePlay.

Aplikacja to przede wszystkim miejsce dla młodych ludzi. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej. Obecnie trójka najpopularniejszych tiktokerów ma od ponad 2 do prawie 6 milionów obserwujących.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

– Tik Tok to miejsce, gdzie pokolenie Z (osoby urodzone po 2000 r.) czuje się jak u siebie. Użytkownicy mają łatwy dostęp do różnorodnych treści, swoich znajomych i możliwości kreowania swojego idealnego „ja” – czytamy w raporcie.

Do niedawna jedyną formą zaistnienia marek na platformie Tik Tok była współpraca z influencerami. Z możliwości tej korzystały i korzystają duże marki, takie jak Orange czy Wedel. Dopiero w połowie roku Tik Tok umożliwił wyświetlanie tradycyjnych reklam.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

– Jesteśmy zadowoleni z efektów, jakie przyniosła kampania zrealizowana z platformą Tik Tok – mówi rzecznik prasowy spółki Wojciech Jabczyński. – Planujemy dalsze działania. To dla nas ciekawe medium. Za jego pośrednictwem docieramy do przedstawicieli pokolenia Z – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Komputery kwantowe groźnym narzędziem hakerów

Codziennie notuje się około 1095 nowych ataków hakerskich – podaje firma SonicWall. Coraz trudniej ...

Czas na chińskiego Androida. Premiera Hongmeng już w piątek?

Huawei, prawdopodobnie już w piątek na konferencji dla deweloperów HDC 2019 w Donggua, zaprezentuje ...

Amazon zamienił pracę w grę. Są kontrowersje

Gigant handlowy ze Stanów Zjednoczonych przeprowadza eksperyment w swoich oddziałach mający na celu zamianę ...

Allegro zarabia krocie. Głównie dzięki prowizjom

Gigant e-handlu przy ponad 1,7 mld zł przychodów w 2018 r. miał ponad 230 ...

Startupy 2019. Apzumi Spatial rozszerza Google Glass

Poznański startup, kierowany przez Łukasza Andrzejczyka, sięga po rozszerzoną rzeczywistość i sztuczną inteligencję. To ...

Komisja Europejska boi się monopolu kryptowaluty Facebooka

Głośno zapowiadana Libra jest obecnie pod lupą Komisji Europejskiej, która bada czy kryptowaluta nie ...