Tik Tok, czyli jak dotrzeć do nastolatków

Bloomberg

Z Tik Toka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld klientów. W Polsce konta ma 6 mln osób. Marki już zaczęły wykorzystywać platformę do promocji wśród młodszych użytkowników sieci.

Aplikacja była początkowo znana pod nazwą Musical.ly i służyła do udostępniania tzw. lip dubów, gdzie użytkownicy imitowali śpiewanie znanych piosenek. Publikowane na niej filmy nie mogą trwać dłużej niż minutę. Po kupieniu Musical.ly przez właściciela Tik Toka, firmę Bytedance, obie aplikacje zostały połączone.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem

– Zakres treści jest dziś znacznie szerszy niż muzyka: jedzenie, podróże, make-up, zwierzęta. W tych i wielu innych kategoriach tematycznych poruszają się tiktokerzy (twórcy na platformie – przyp. red.) – mówi Paweł Kuczma, dyrektor zarządzający w firmie PurePlay.

Aplikacja to przede wszystkim miejsce dla młodych ludzi. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej. Obecnie trójka najpopularniejszych tiktokerów ma od ponad 2 do prawie 6 milionów obserwujących.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

– Tik Tok to miejsce, gdzie pokolenie Z (osoby urodzone po 2000 r.) czuje się jak u siebie. Użytkownicy mają łatwy dostęp do różnorodnych treści, swoich znajomych i możliwości kreowania swojego idealnego „ja” – czytamy w raporcie.

Do niedawna jedyną formą zaistnienia marek na platformie Tik Tok była współpraca z influencerami. Z możliwości tej korzystały i korzystają duże marki, takie jak Orange czy Wedel. Dopiero w połowie roku Tik Tok umożliwił wyświetlanie tradycyjnych reklam.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

– Jesteśmy zadowoleni z efektów, jakie przyniosła kampania zrealizowana z platformą Tik Tok – mówi rzecznik prasowy spółki Wojciech Jabczyński. – Planujemy dalsze działania. To dla nas ciekawe medium. Za jego pośrednictwem docieramy do przedstawicieli pokolenia Z – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple znowu zaskakuje. Dwie ciche premiery

Koncern z Cupertino wprowadza właśnie na rynek nowe tablety. Bez szumnych zapowiedzi i prezentacji ...

Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Polacy radzą sobie jak mogą z nietypową sytuacją, spacerują czy oglądają więcej filmów. Z ...

Włosi kupują polski serwis Szopi.pl

Supermercato24 kupuje polski serwis i ma go rozwijać nie tylko w innych miastach w ...

Wydatki internetowe Polaków szybko rosną. Ale jest problem

Jesteśmy w grupie najszybciej rosnących rynków e-zakupów w Europie. W tym roku wydatki internetowe Polaków ...

„100 innowacji stulecia”. Polscy wizjonerzy komputerów

Jacek Trzmiel, Jan Czochralski, Jacek Karpiński czy Witold Lipski – to innowatorzy, którzy wyprzedzali ...

Amazon będzie prześwietlać ciała klientów. Zapłaci za to

Ochotnicy pomogą Amazonowi gromadzić dane o typach budowy ciał. W zamian gigant oferuje bon ...