Aplikacja była początkowo znana pod nazwą Musical.ly i służyła do udostępniania tzw. lip dubów, gdzie użytkownicy imitowali śpiewanie znanych piosenek. Publikowane na niej filmy nie mogą trwać dłużej niż minutę. Po kupieniu Musical.ly przez właściciela Tik Toka, firmę Bytedance, obie aplikacje zostały połączone.
CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem
– Zakres treści jest dziś znacznie szerszy niż muzyka: jedzenie, podróże, make-up, zwierzęta. W tych i wielu innych kategoriach tematycznych poruszają się tiktokerzy (twórcy na platformie – przyp. red.) – mówi Paweł Kuczma, dyrektor zarządzający w firmie PurePlay.
Aplikacja to przede wszystkim miejsce dla młodych ludzi. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej. Obecnie trójka najpopularniejszych tiktokerów ma od ponad 2 do prawie 6 milionów obserwujących.
CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach