TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

Po internecie rozchodzą się klipy z żelkami śpiewającymi „Someone like you” Adele. Krótkie filmiki zawierające fragment piosenki mają miliony wyświetleń. Podobnie jak klipy z ludźmi robiącymi makijaż… ziemniakom. Wszystkie te klipy powstały w aplikacji TikTok.

TikTok to „ulubiona aplikacja nastolatków”, w której mogą zamieszczać i oglądać krótkie klipy o długości do 15 sekund (eksperymentalnie gwiazdy aplikacji mogą zamieszczać klipy mające do 59 sekund). Aplikacja ta jest z dnia na dzień coraz bardziej popularna i wciąż pozostaje nieznana starszym użytkownikom internetu.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem

Należąca do chińskiej firmy Bytedance aplikacja pojawiła się w Chinach w 2016 roku pod nazwą Douyin i szybko urosła do 100 milionów użytkowników i miliarda wyświetleń. W październiku 2018 roku była już trzecią najchętniej pobieraną aplikacją na świecie. Część tego sukcesu zawdzięcza przejęciu Musical.ly i bazy użytkowników tej aplikacji. Według BBC TikTok ma obecnie ponad pół miliarda użytkowników, z czego 40 proc. poza Chinami.

Trwające kilkanaście sekund klipy bez problemu można obejrzeć w drodze do szkoły czy pracy

Jego zaletą jest łatwe tworzenie własnych klipów z efektami specjalnymi. W przeciwieństwie do aplikacji typu Vine, dodawanie efektów jest znacznie łatwiejsze i praktycznie nie wymaga umiejętności technicznych. Trwające kilkanaście sekund klipy bez problemu można obejrzeć w drodze do szkoły czy pracy między jednym przystankiem a drugim.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook łączy usługi komunikacyjne Instagrama, WhatsAppa i Messengera

TikTok popularny jest także w Polsce, a TikTokerzy (czyli twórcy klipów) stają się coraz bardziej popularni. Najpopularniejsze polskie konta mają już ponad 4 mln obserwujących.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska „fabryka patentów” skończy z bolesnymi zastrzykami

Biotts – innowacyjna spółka z Wrocławia – rozwija autorskie receptury leków w obszarze onkologii, ...

Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są ...

Facebook znów dziurawy jak sito. Czy ktoś tam panuje nad danymi?

Kolejna porcja danych o użytkownikach serwisu znalazła się w niepowołanych rękach. Facebook ma wciąż ...

Nie zostawiajmy dzieci samych w cyfrowym świecie

Najważniejsze, aby Ogólnopolska Sieć Edukacyjna nie stała się tylko kolejnym internetem do szkoły – ...

Polskie gry jadą do Niemiec

CD Projekt, Techland, Bloober Team, Klabater – to tylko niektóre firmy wybierające się na ...

Płace w IT. Na ile może liczyć gwiazda, a na ile junior

Do 12,5 tys. zł brutto wzrosło w ubiegłym roku przeciętne wynagrodzenie specjalisty IT, a ...