Fala fałszywych recenzji zalewa Facebooka

Bloomberg

Portal nie jest w stanie w pełni poradzić sobie z fake recenzjami produktów na licznych Facebookowch grupach.

Głośno o tym problemie zrobiło się już w czerwcu, kiedy to brytyjska organizacja rządowa Competition & Martkets Authority (CMA) ostrzegła Facebooka i portal aukcyjny eBay, aby bardziej zadbali o autentyczność recenzji użytkowników oraz zajęli się ograniczeniem sprzedaży fałszywych opinii. Według CMA sprzedawcy na eBay-u oferowali gotówkę za wystawiane pięciogwiazdkowych recenzji przy ich produktach. Na Facebooku sytuacja wyglądała podobnie, w grupach zamieszczane były oferty darmowych produktów lub gotówki za fałszywe opinie.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook chce czytać w naszych myślach

Obecnie sprawą fake recenzji zajmuje się stowarzyszenie klientów “Which?”. Stowarzyszenie twierdzi, że w serwisie eBay doszło do dużych zmian i obecnie udało się namierzyć tylko jedną ofertę próby sprzedaży fałszywych opinii. Niestety na Facebooku wygląda to zgoła inaczej, portal zalewa duża liczba ofert sprzedaży opinii. Organizacja twierdzi, że śledząc zaledwie 10 grup specjalizujących się w sprzedaży fałszywych opinii naliczyła 55 tys. nowych postów. Which? Mówi o setkach lub nawet tysiącach postów dziennie. Dodatkowo z łatwością można znaleźć bliźniacze grupy.

Większość fałszywych grup z recenzjami notuje bardzo duże przyrosty członków w krótkim czasie. Zrzeszenie konsumenckie obserwowało kilka takich grup, jedna z nich potroiła liczbę swoich członków w miesiąc i nie była jedynym takim przypadkiem. Zliczając stan członków na pierwszy dzień sierpnia Which? doliczyło się ich 105 tys., miesiąc wcześniej było ich zaledwie 85 tys., co oznacza wzrost o 19 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy fałszują opinie w internecie na potęgę

Reakcją Facebooka na wyniki badań stowarzyszenia było oświadczenie o usunięciu dziewięciu z dziesięciu grup branych pod uwagę w badaniu Which?. Ponadto Facebook napisał, że nie zezwala swoim użytkownikom na korzystanie z portalu w celu zachęcania lub ułatwiania w wystawianiu fałszywych recenzji.

Jak twierdzi portal TechCrunch, jest to duży problem, bo przecież wielu z nas w znacznej mierze opiera swoją decyzję o zakupie danego produktu na opiniach innych użytkowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dragon zacumował przy stacji kosmicznej. Sukces NASA i SpaceX

Statek Dragon z kosmonautami Douglasem Hurleyem i Robertem Behnkenem dotarł do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. ...

Google chce odcisków palców zamiast haseł

Użytkownicy systemu Android mogą już obejść się bez haseł przy korzystaniu z usług Google`a. ...

Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Przybywa osób, które – z uwagi na rozprzestrzeniającego się koronawirusa – spędzają całe dnie ...

Właściciel Volvo i Lotusa tworzy sieć satelitów

Geely, chiński gigant motoryzacyjny, koncern, który jest m.in. producentem samochodów marki Volvo, wykłada 326 ...

Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć ...

Rupert Murdoch rezygnuje z premii. Wirus bije w jego imperium

Prezes News Corp. Rupert Murdoch rezygnuje z premii pieniężnej za 2020 rok po tym, ...