W ten sposób dołączy do potentatów w tej kategorii Apple`a i Samsunga. Fitbit zajmuje bowiem trzecie miejsce na światowym rynku smartwatchy i jest jednym z pionierów tej branży. Wcześniej właściciel Google kupił za 40 mln dol. producenta inteligentnych zegarków, firmę Fossil. Ma też już własny system operacyjny na gadżety ubieralne, Wear OS.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne zegarki i opaski idą jak woda. Apple podgryzają Chińczycy

Kwota 2,1 mld dol. przekracza aż o połowę kapitalizację Fitbita z początku tego tygodnia, mimo, że i tak znacząco się powiększyła na fali plotek o możliwej transakcji. Jednak i tak jeszcze w 2015 roku była kilkukrotnie wyższa. Z produktów Fitbit m.in. z serii Versa czy Charge korzysta 28 mln użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Watykan wypuścił e-różaniec. Kliknij, by się pomodlić

Kategoria technologii ubieranych (z ang. wearables) to obecnie najszybciej rosnący segment rynku elektroniki w Polsce. To z jednej strony inteligentne zegarki czyli smartwatche, ale też bransoletki np. mierzące ciśnienie czy ubrania z nadajnikami GPS.