Reklama

Plaga reklamowych „robocalls”. Stały się niebezpieczne

Nowe prawo uchwalone przez amerykański Kongres ma powstrzymać powódź nielegalnych oraz niechcianych połączeń. W ciągu ostatnich 11 miesięcy liczba odebranych przez amerykanów połączeń-śmieci wyniosła około 54 miliardy.

Publikacja: 25.12.2019 10:56

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym sto

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Foto: Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

To nagrane wcześniej wiadomości, np. w stylu „Wygrałeś wycieczkę na Hawaje”, czy „wygasło ci ubezpieczenie auta” pochodzące z fałszywych numerów i wysyłane masowo jak spam pocztowy.

Wejście w życie ustawy zobowiąże amerykańskich operatorów telekomunikacyjnych do przyjęcia technologii, która ma pomóc firmom i konsumentom w określeniu, które połączenie jest legalne, a które pochodzi od fałszywego numeru. Ta darmowa usługa umożliwi blokowania podejrzanych połączeń. Rząd Stanów Zjednoczonych zyska nowe uprawnienia ścigania przestępców, którzy wykorzystują nielegalne połączenia aby oszukiwać ludzi. Federalna Komisja Łączności będzie mogła ukarać prześladowców nawet 10 tysiącami dolarów za jedno połączenie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama