Plaga reklamowych „robocalls”. Stały się niebezpieczne

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Nowe prawo uchwalone przez amerykański Kongres ma powstrzymać powódź nielegalnych oraz niechcianych połączeń. W ciągu ostatnich 11 miesięcy liczba odebranych przez amerykanów połączeń-śmieci wyniosła około 54 miliardy.

To nagrane wcześniej wiadomości, np. w stylu „Wygrałeś wycieczkę na Hawaje”, czy „wygasło ci ubezpieczenie auta” pochodzące z fałszywych numerów i wysyłane masowo jak spam pocztowy.

Wejście w życie ustawy zobowiąże amerykańskich operatorów telekomunikacyjnych do przyjęcia technologii, która ma pomóc firmom i konsumentom w określeniu, które połączenie jest legalne, a które pochodzi od fałszywego numeru. Ta darmowa usługa umożliwi blokowania podejrzanych połączeń. Rząd Stanów Zjednoczonych zyska nowe uprawnienia ścigania przestępców, którzy wykorzystują nielegalne połączenia aby oszukiwać ludzi. Federalna Komisja Łączności będzie mogła ukarać prześladowców nawet 10 tysiącami dolarów za jedno połączenie.

CZYTAJ TAKŻE: Rosyjscy hakerzy wzięli Polskę na celownik

Senator John Thune napisał w oświadczeniu „Nie spotkałem jeszcze kogoś, kto twierdzi, że lubi odbierać niechciane i nielegalne telefony, które nękają nas każdego dnia. Projekt ustawy stanowi wyjątkowy wysiłek legislacyjny, który został jednogłośnie poparty przez Kongres”.

Amerykański portal „The Verge” podaje, że od początku roku operatorzy zaczęli wprowadzać protokoły STIR / SHAKEN, które wykorzystują certyfikaty cyfrowe, aby upewnić się, że połączenia odbierane przez klienta pochodzą z autentycznego, a nie sfałszowanego numeru. Na rynku pojawiło się też mnóstwo aplikacji na smartfony wykrywających i blokujących takie połączenia. Jednak „robocalls” dalej mają się dobrze.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfony na celowniku hakerów

Są nie tylko irytujące, ale mogą być także zagrożeniem dla życia i zdrowia ludzi. W szpitalu Tufts Medical Center w Bostonie fałszywe połączenia przeciążyły linie telefoniczne, zakłócając komunikacje między lekarzy i straszyły pacjentów na wiele godzin. Administratorzy zarejestrowali wówczas ponad 4500 połączeń między godziną 9:30 a 11:30. Po tym ataku lekarze obawiali się, że niezwalczane „robocalls” mogą wywołać kryzys w służbie zdrowia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Asseco rozpycha się w energetyce

Największa polska grupa informatyczna kupiła hiszpańską spółkę Tecsisa, która dostarcza rozwiązania IT dla sektora ...

Procter & Gamble stawia na innowacyjność i zrównoważony rozwój

Podczas tegorocznej konferencji Perspektywy Women in Tech Summit, największego wydarzenia technologicznego dla kobiet w ...

Najlepsze 2020. Hindusi z Poznania chcą podbić świat sztucznymi rękami

Poznańska spółka Aether Biomedical, założona przez dr Faitha Jiwakhana oraz Dhruva Agrawala, wprowadza na ...

Rząd wreszcie zajmie się Uberem. To dziesiąte podejście

Na wtorkowym posiedzeniu Rady Ministrów rozpatrywany będzie projekt nowelizacji ustawy o transporcie. Planowane regulacje ...

PSL promuje się grą. Nie zgodzisz się z partią, przegrywasz

W ramach kampanii przed październikowymi wyborami Polskie Stronnictwo Ludowe przygotowało prostą grę. Zbieramy w ...

Nowy Borat wchodzi do telewizji. „Dar małpy pornograficznej”

Kontynuacja produkcji znanej z roli Sachy Barona Cohena, pojawi się w Prime Video Amazon ...