Plaga reklamowych „robocalls”. Stały się niebezpieczne

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Nowe prawo uchwalone przez amerykański Kongres ma powstrzymać powódź nielegalnych oraz niechcianych połączeń. W ciągu ostatnich 11 miesięcy liczba odebranych przez amerykanów połączeń-śmieci wyniosła około 54 miliardy.

To nagrane wcześniej wiadomości, np. w stylu „Wygrałeś wycieczkę na Hawaje”, czy „wygasło ci ubezpieczenie auta” pochodzące z fałszywych numerów i wysyłane masowo jak spam pocztowy.

Wejście w życie ustawy zobowiąże amerykańskich operatorów telekomunikacyjnych do przyjęcia technologii, która ma pomóc firmom i konsumentom w określeniu, które połączenie jest legalne, a które pochodzi od fałszywego numeru. Ta darmowa usługa umożliwi blokowania podejrzanych połączeń. Rząd Stanów Zjednoczonych zyska nowe uprawnienia ścigania przestępców, którzy wykorzystują nielegalne połączenia aby oszukiwać ludzi. Federalna Komisja Łączności będzie mogła ukarać prześladowców nawet 10 tysiącami dolarów za jedno połączenie.

CZYTAJ TAKŻE: Rosyjscy hakerzy wzięli Polskę na celownik

Senator John Thune napisał w oświadczeniu „Nie spotkałem jeszcze kogoś, kto twierdzi, że lubi odbierać niechciane i nielegalne telefony, które nękają nas każdego dnia. Projekt ustawy stanowi wyjątkowy wysiłek legislacyjny, który został jednogłośnie poparty przez Kongres”.

Amerykański portal „The Verge” podaje, że od początku roku operatorzy zaczęli wprowadzać protokoły STIR / SHAKEN, które wykorzystują certyfikaty cyfrowe, aby upewnić się, że połączenia odbierane przez klienta pochodzą z autentycznego, a nie sfałszowanego numeru. Na rynku pojawiło się też mnóstwo aplikacji na smartfony wykrywających i blokujących takie połączenia. Jednak „robocalls” dalej mają się dobrze.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfony na celowniku hakerów

Są nie tylko irytujące, ale mogą być także zagrożeniem dla życia i zdrowia ludzi. W szpitalu Tufts Medical Center w Bostonie fałszywe połączenia przeciążyły linie telefoniczne, zakłócając komunikacje między lekarzy i straszyły pacjentów na wiele godzin. Administratorzy zarejestrowali wówczas ponad 4500 połączeń między godziną 9:30 a 11:30. Po tym ataku lekarze obawiali się, że niezwalczane „robocalls” mogą wywołać kryzys w służbie zdrowia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd w Brukseli zakazał Ubera

Tylko kierowcy z lokalną licencję na taksówkę i samochód z odpowiednim oznaczeniem na dachu ...

Emocjonalni miliarderzy w kosmicznym wyścigu: Elon Musk i Jeff Bezos

Dziesiątki tysięcy osób rocznie – tak wygląda rynek kosmicznej turystyki i zapotrzebowanie na rejsy ...

Airbnb po strzelaninie kończy z „party houses”

Airbnb zakazuje wynajmowania domów i apartamentów w celu urządzania imprez po strzelaninie na imprezie ...

Smartfony przyszłości: przyjazne, eko i fair

Holenderska firma Fairphone wypuszcza smartfon, którego 80 proc. elementów jest biodegradowalne. Telefon ma być ...

Cyberprzestępcy sięgają po sztuczną inteligencję

Chmura, media społecznościowe oraz domowe urządzenia działające online to główne cele hakerów w 2019 ...

Oscary 2020: Netflix największym przegranym

Produkcje tej najpopularniejszej platformy streamingowej zgarnęły jedynie dwie statuetki, choć nominacje zdobyły aż w ...