Reklama

Rząd USA wykorzysta dane z telefonów do śledzenia chorych

Wielkie firmy technologiczne wdrażają wiele działań, które mają pomóc w walce z rozprzestrzenianiem się COVID-19. Tym razem kluczowe ma być wykorzystanie danych lokalizacyjnych ze smartfonów.

Publikacja: 20.03.2020 08:03

Ulice Manhattanu niemal całkowicie opustoszały

Ulice Manhattanu niemal całkowicie opustoszały

Foto: Bloomberg

Google, Facebook i inne firmy technologiczne prowadzą rozmowy z amerykańskim rządem o sposobach walki z koronawirusem. Rząd chce wykorzystać dane lokalizacyjne z telefonów do skutecznego śledzenia rozprzestrzeniania się epidemii między różnymi regionami USA.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirusa można już śledzić przez aplikację na mapie Polski

Według raportu Washington Post rozmowy rządu z technologicznymi lideram trwają od niedzieli, a pomysłów na walkę jest wiele. Od pomocy w ekspresowym wdrożeniu nowych rozwiązań z zakresu telemedycyny po tworzenie mapy rozprzestrzeniania się chorób. Pozyskane w ten sposób dane pomogłyby również ustalić, w jakim stopniu ludzie przestrzegają narzuconych ograniczeń.

Google w wypowiedzi dla „Washington Post” podkreśla, że bada, w jaki sposób informacje o lokalizacji mogłyby pomóc w walce z COVID-19.

CZYTAJ TAKŻE: Izrael użyje służb i technologii szpiegowskich przeciwko epidemii

Reklama
Reklama

Podobna strategia walki z wirusem jest wdrażana także w innych częściach świata. Izrael wykorzystuje dane z telefonów komórkowych osób zarażonych koronawirusem. Systemy analityczne w czasie rzeczywistym śledzą zainfekowane osoby, w celu wykrycia ewentualnych naruszeń kwarantanny, ale również ustalą gdzie chore osoby były wcześniej, czy i z kim się kontaktowały.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama