Reklama

Rewolucja na ulicach. Amerykański gigant musi się dostosować

Brytyjscy kierowcy Ubera muszą nosić obowiązkowo maseczki. To samo dotyczy ich pasażerów. Wielka Brytania przestała być wyjątkiem.

Publikacja: 14.06.2020 12:24

Rewolucja na ulicach. Amerykański gigant musi się dostosować

Foto: Shutterstock

Obowiązek noszenia maseczek zacznie obowiązywać od poniedziałku 15 czerwca. Miesiąc wcześniej taki nakaz otrzymali pasażerowie i kierowcy Ubera niemal na całym świecie. Tylko w Wielkiej Brytanii taki przepis nie obowiązywał. Teraz Uber zdecydował się jednak, że także na Wyspach taki nakaz jest konieczny.

CZYTAJ TAKŻE: Airbnb i Uber masowo zwalniają pracowników

Amerykańska firma uzasadnia powód wprowadzenia obowiązkowego noszenia maseczek „koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa”, zarówno pracownikom jak i klientom – informuje BBC.

Od poniedziałku w Wielkiej Brytanii noszenie maseczek jest obowiązkowe w transporcie publicznym oraz w szpitalach. Rząd zdecydował się na taki krok po publikacji raportu IZA – prywatnego, niezależnego instytutu badań ekonomicznych w Bonn (Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit), sugerującego, że maseczki ochronne mogą pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa o 40 proc.

Kierowcy Ubera w Londynie będą musieli przesyłać swoje zdjęcie do weryfikacji, by udowodnić, że stosują nowe zasady bezpieczeństwa. Weryfikacja nastąpi podczas logowania do systemu. Aplikacja Ubera wykryje, czy kierowca nosi maskę i tylko wtedy pozwoli mu kontynuować rejestrację.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Szokujący raport Ubera: 1,3 tys. napaści seksualnych

Kierowcy w innych brytyjskich miastach m.in. Newcastle, Tyne i Wear będą sprawdzani przez pracowników Ubera – informuje BBC. Ponadto firma zapowiedziała dostarczenie kierowcom zestawów ochronnych, m.in. 2 mln maseczek oraz ponad 50 tysięcy sztuk środków do dezynfekcji i czyszczenia samochodów oraz żele antywirusowe do rąk.

Pasażerowie Ubera też będą musieli nosić maseczki i dezynfekować dłonie przed jazdą. Ponadto w aucie pozostaną otwarte okna, by powietrze mogło swobodnie cyrkulować.

Na skutek pandemii spółka odnotowała 80-proc. spadek zamówień na przejazdy.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama