Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Uber zaczynał jako firma para-taksówkowa. Dziś, głównie w wyniku pandemii i lockdownu, częściej wozi jedzenie niż pasażerów. Dane gigant za II kwartał br. jednoznacznie dowodzą, jak zmienił się profil giganta.

Publikacja: 08.08.2020 00:01

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Przychody z tytułu wożenia pasażerów jeszcze rok wcześniej sięgały niemal 2,4 mld dol. Obecnie zmalały o 67 proc. W ciągu trzech miesięcy, zakończonych 30 czerwca, ta część biznesu wygenerowała już „ledwie” 790 mln dol. To sporo mniej niż Uberowi przynosi wożenie posiłków. Dostawy pizzy, hamburgerów, czy innych dań w II kwartale ub. r. wygenerowały niemal 560 mln dol. W br. trend się odwrócił i takie usługi stały się bardziej dochodowe. Uber przewiózł posiłki za ponad 1,2 mld dol., co oznacza, że sprzedaż takich usług skoczyła w ciągu roku o ponad 100 proc.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Globalne Interesy
20 lat więzienia i 100 mln dol. grzywny. W USA chcą zablokować DeepSeeka i chińską AI
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Globalne Interesy
Unia Europejska chce stworzyć rywala dla DeepSeeka i ChatGPT. Ale bez Polski
Globalne Interesy
To on stoi za DeepSeekiem i rzuca wyzwanie USA. Kto w Chinach buduje systemy AI?
Globalne Interesy
„Istotne dowody”. Chińska rewolucyjna technologia w cieniu podejrzeń
Globalne Interesy
Chińczycy mają już coś lepszego, niż budzący postrach w USA DeepSeek. Co potrafi Qwen?