Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Uber zaczynał jako firma para-taksówkowa. Dziś, głównie w wyniku pandemii i lockdownu, częściej wozi jedzenie niż pasażerów. Dane gigant za II kwartał br. jednoznacznie dowodzą, jak zmienił się profil giganta.

Publikacja: 08.08.2020 00:01

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Przychody z tytułu wożenia pasażerów jeszcze rok wcześniej sięgały niemal 2,4 mld dol. Obecnie zmalały o 67 proc. W ciągu trzech miesięcy, zakończonych 30 czerwca, ta część biznesu wygenerowała już „ledwie” 790 mln dol. To sporo mniej niż Uberowi przynosi wożenie posiłków. Dostawy pizzy, hamburgerów, czy innych dań w II kwartale ub. r. wygenerowały niemal 560 mln dol. W br. trend się odwrócił i takie usługi stały się bardziej dochodowe. Uber przewiózł posiłki za ponad 1,2 mld dol., co oznacza, że sprzedaż takich usług skoczyła w ciągu roku o ponad 100 proc.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Globalne Interesy
Koniec Viaplay w Polsce. Skandynawowie odkryli karty. Co z abonentami?
Globalne Interesy
Google zmieni wyszukiwarkę nie do poznania. AI już na każdym kroku