Snapchat idzie na wojnę z TikTokiem

Bloomberg

Amerykański serwis postanowił mocno powalczyć z TikTokiem i uruchamia platformę Spotlight. Użytkownicy mają wrzucać krótkie i zabawne klipy wideo, a firma do końca roku będzie wydawać aż milion dolarów dziennie na twórców najpopularniejszych treści.

Spotlight ma być integralną częścią Snapchata i pomóc przyciągnąć do aplikacji więcej użytkowników. Stałby się w ten sposób konkurencją dla TikToka. Spotlight ma być miejscem, gdzie będą wszystkie popularne i viralowe Snapy.

Nowa funkcja będzie wykorzystywać algorytm do polecania „najbardziej angażujących” postów do obejrzenia na podstawie zainteresowań użytkownika. Snapchat twierdzi, że funkcja ta obejmie osoby z „prywatnymi kontami osobistymi”, a także jej największe gwiazdy obecne na platformie. Jeśli akcja okaże się skuteczna, to zostanie przedłużona na 2021 rok.

CZYTAJ TAKŻE: Odrzucili zaloty Zuckerberga. Ich Snapchat zachwyca wynikami

Żeby zarobić w ramach Spotlight, trzeba będzie przesłać film na platformę, która zakwalifikuje go lub nie. To, ile film da zarobić jego twórcy, będzie zależało od skomplikowanego algorytmu, który będzie m.in. uwzględniać liczbę wyświetleń.

Snapchat nie podał jednak, na ile osób zostanie podzielony ten milion dolarów ani jakie mogą być maksymalne indywidualne zarobki. Żeby wziąć udział w Spotlight, użytkownicy muszą mieć ukończone 16 lat i przestrzegać wielu zasad dotyczących między innymi praw autorskich, sponsoringu oraz narkotyków i alkoholu. Platforma ma też zamiar moderować treści, uniemożliwiając publikowania czegoś, co jest niezgodne z regulaminem. Ma też wprowadzić zabezpieczenia, by zapobiec oszukiwaniu algorytmu.

CZYTAJ TAKŻE: Rywale TikToka rosną w siłę. Nowi gracze chcą przejąć jego klientów

Aplikacja powstała we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po pewnym czasie. Stworzyło ją dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos z kosmodromu w Wirginii. Światowida stworzyła wrocławska ...

Wyścig po sztuczną inteligencję bez Polski

Rok 2019 będzie należał do „sprytnych” algorytmów i tzw. uczenia maszynowego. W skali globu ...

Polacy przejmują popularną na świecie kanadyjską aplikację

Polska firma przejmuje kanadyjski startup, który stworzył aplikację Baby Manager, przeznaczoną dla rodziców dzieci ...

Świetna sprzedaż audio, słuchawki bluetooth hitem

Sprzedaż słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych rośnie jak na drożdżach. W minionym roku ...

Powstaje Koalicja na rzecz Telemedycyny

List intencyjny podpisany przez przedstawicieli Fundacji Wygrajmy Zdrowie i Microsoft ma być pierwszym krokiem ...

Luksusowe marki modowe zaskoczyły. Wchodzą do gier

Boom na gry wideo sprawił, że ten kanał dotarcia do klientów dostrzegły największe marki ...