Koniec irytujących reklam w sieci? Google zapowiada przełom

Bloomberg

Lider na rynku internetowych wyszukiwarek deklaruje, że chce zwiększyć ochronę prywatności i zaprzestać śledzenia zainteresowań poszczególnych użytkowników.

To rewolucja. Dotąd, na jaką stronę byśmy nie weszli, zostawialiśmy ślad. To tzw. cookies (z ang. ciasteczka), które pozwalały na śledzenie naszych zainteresowań, identyfikowanie potrzeb, a wreszcie dokładne profilowanie. Dla reklamodawców było to wartościowe rozwiązanie, lecz dla internautów zdecydowanie mniej. Google to zmieni. W przeglądarce Chrome.

CZYTAJ TAKŻE: ałożyciel Google przenosi majątek do podatkowego raju

Gigant już w ubiegłym roku zobowiązał się do zaprzestania obsługi plików cookie stron trzecich. Kilka dni temu koncern opublikował na swoim blogu Ads & Commerce informację, w której szczegółowo opisał plany w tym zakresie. I wbrew podejrzeniom części sceptyków, nie planuje zastępować ciasteczek innych firm „alternatywnymi identyfikatorami do śledzenia na poziomie użytkownika”.

Co w zamian? Eksperci wskazują, że Google nie musi śledzić pojedynczych osób, gdyż śledzenie grupowe jest w rzeczywistości lepiej dostosowane pod kątem reklamodawców. To oznacza, że nadal będziemy śledzeni, ale nasze identyfikatory będą łączone z innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Dopiero takie zanonimizowane dane, łączone w grupy, będę udostępniane reklamodawcom. Gdy zatem chcemy kupić samochód i szukamy go w sieci, reklamodawca nie będzie tego wiedział – otrzyma od Google tylko pakiet użytkowników o podobnym zainteresowaniu, i to im wyświetli dostosowaną reklamę. Dane indywidualne będą zatem chronione. Irytująca wielu internautów kwestia personalizowanych reklam jednak pozostanie bez zmian.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spielberg: Netflix nie zasługuje na Oscary

W Hollywood przybywa głosów, że produkcje streamingowych gigantów nie powinny starać się o głosy ...

Rosyjskie kurczaki z próbówki w KFC

Amerykańska sieć fast-foodów pracuje nad „mięsem przyszłości” – chce produkować popularne kurczaczki, tzw. nuggets’y, ...

Boom w e-handlu pomaga dystrybutorom sprzętu

Dystrybutorzy, którzy nie przygotowali się na rosnące znaczenie kanału e-commerce, mają teraz kłopoty. W ...

Polska firma załatwi każdemu życzenia od idola

Platforma Hype Me, która umożliwia fanom zamawianie spersonalizowanego wideo od swoich idoli, otrzymała od ...

CD Projekt wprowadza nadgodziny. Czy firmie grozi „crunch”?

Studio wprowadza sześciodniowy tydzień pracy – informuje Bloomberg. Zmiana będzie obowiązywać do czasu premiery ...

Filmowe hity, które podbiły globalną sieć

Do najpopularniejszych na serwisach VoD nie należą wcale pozycje nowe, ale seriale i filmy ...