TikTok dla wielu osób stał się idealna rozrywka podczas lockdownu. Można na nim oglądać krótkie filmiki z podkładem muzycznym lub samemu takie tworzyć. Krótka, zabawna forma sprawiła, że aplikacja z narzędzia dla dzieci stałą się popularnym miejscem influencerów, celebrytów, ale także polityków, a nawet lekarzy i pracowników medycznych udzielających porad, jak uniknąć zarażenia COVID-19 czy przetrwać lockdown. Przez TikToka są też prowadzone relacje na żywo, na przykład z sanktuarium, w którym żyją pandy.
CZYTAJ TAKŻE: Amerykańscy urzędnicy federalni z zakazem chińskiego TikToka
Twórcy aplikacji idealnie wyczuli sytuacje i stworzyli hasztag #HappyAtHome, który stał się niezwykle popularny. Tak popularny, że najwyraźniej „każdy” chce być teraz na TikToku, ponieważ od stycznia do marca tego roku aplikacja została ściągnięta i zainstalowana 325 mln razy. W sumie aplikację ściągnięto ponad 2 mld razy – z czego połowa instalacji miała miejsce w ostatnich 15 miesiącach. Jednak największą liczbę ściągnięć aplikacji odnotowano w pierwszym kwartale tego roku.
TikTok zachęca także popularnych influencerów czy yotuberów, by dołączyli do platformy. Jedną z nich jest 31-letni influencerka i modelka z Hongkongu Taylor Richard, która powiedziała telewizji CNN, że coraz więcej „osób, takich w moim wieku, albo starszych”, dołącza do TikToka. Richard na Instagramie ma prawie 400 tys. followersów a na kanalie YouTube 1,1 mln. Na TikToku ma na razie 15 tys., ale dołączyła do niego dopiero w kwietniu, prezentując zabawne filmiki. Na jednym z nich prezentuje wszystkie „osobowości swoich pidżam”.
Co więcej profil na TikToku od niedawna ma też koncern Apple. Mimo, że nie ma na nim jeszcze żadnych treści, to obserwuje go już ponad 30 tys. osób. Profil na platformie ma nawet kanclerz Niemiec Angela Merkel. Na TikToku mają swoje profile także piłkarze: Sergio Ramosa, Cesca Fabregasa czy Jerome’a Boatenga oraz takie gwiazdy showbiznesu jak Beyonce, Rihanna, Kim Kardashian, czy Jennifer Lopez oraz Jack Black, którego szalony taniec (Quarantine Dance) ma ponad 3,5 miliona wyświetleń.