Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Google wydało w 2018 roku 21 mln dolarów na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach, jak prywatność w sieci, reforma praw autorskich, prawa patentowego czy kwestie cyberbezpieczeństwa.

Publikacja: 27.01.2019 19:06

Technologiczni giganci wydają rekordowe sumy na lobbing. Przoduje Google

Foto: Flickr

Technologiczni giganci – Google, Amazon, Microsoft, Facebook czy Twitter – są od jakiegoś czasu w ogniu krytyki z obu stron sceny politycznej. Prawica krytykuje (szczególnie Facebooka i Twittera) za odchylenie lewicowe, podczas gdy bardziej praktyczna lewica skupia się na wątpliwościach dotyczących prywatności użytkowników. Krytyka najwyraźniej mobilizuje firmy do zwiększenia nakładów na lobbing – wynika z danych Federalnej Komisji Wyborczej.

Największe sumy na lobbing przeznacza Alphabet Inc., czyli Google. Gigant wydał w 2018 roku 21 milionów dolarów (rekordowo dużo) na lobbowanie w ważnych dla siebie sprawach – prywatność w sieci, reforma praw autorskich i patentów czy cyberbezpieczeństwo i reforma podatkowa.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Zagrożenie krachem. Alarmuje kluczowa instytucja finansowa
Globalne Interesy
Trump i Musk oglądali razem start Starshipa. Nie wszystko poszło jak zaplanowano
Globalne Interesy
Google ma problem. Na sprzedaż pójdzie przeglądarka Chrome czy Android?
Globalne Interesy
Największa rakieta świata rusza w kosmos. W wydarzeniu weźmie udział Donald Trump
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Globalne Interesy
Trzaskowski i Sikorski śladem Schwarzeneggera i Swift. Jak założyć konto na Bluesky?