YouTube rozpoczął walkę z pedofilami

Serwis masowo wyłącza opcje komentowania. Reaguje w ten sposób na oskarżenia, iż nic nie robi z treściami pedofilskimi, które masowo pojawiały się w komentarzach pod filmami.

Publikacja: 01.03.2019 14:04

YouTube rozpoczął walkę z pedofilami

Foto: Bloomberg

W ostatnich dniach wiele czołowych firm jak Adidas, Mars, Disney czy Cisco zapowiedziało wycofanie reklam z serwisu YouTube po informacjach, iż platforma nie reaguje na treści pedofilskie np. w komentarzach pod filmami, które są kierowane do nieletnich widzów. Serwis już reaguje na te sygnały i zapowiada zmasowana akcję.

CZYTAJ TAKŻE: Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

„W ciągu ostatniego tygodnia podjęliśmy jako YouTube szereg działań, mających na celu lepszą ochronę dzieci i rodzin, w tym m.in. wyłączyliśmy komentarze pod dziesiątkami milionów filmów. Teraz zaczniemy również wyłączać komentarze pod większością filmów z osobami nieletnimi, z wyjątkiem niewielkiej liczby kanałów, które aktywnie je moderują i podejmują dodatkowe kroki w celu ochrony dzieci. Rozumiemy, że komentarze są ważnym sposobem budowania i nawiązywania kontaktu z odbiorcami. Wiemy również, że jest to właściwe postępowanie, aby chronić społeczność YouTube” – czytamy w oświadczeniu YouTube.

CZYTAJ TAKŻE: YouTube usunął 58 milionów filmów

Wcześniej YouTube zastosował się m.in. do apeli Światowej Organizacji zdrowia, która uznała, że nawoływanie do unikania szczepień ochronnych to jedno z największych zagrożeń dla zdrowia publicznego. Platforma zablokowała więc reklamy przy materiałach tzw. ruchu antyszczepionkowego – zarówno chodzi o pojedyncze filmy jak i kanałów, które skupiają się na promocji tego szkodliwego zjawiska. Jak podał serwis BuzzFeed chodzi o takie kanały jak LarryCook333, VAXXED TV oraz iHealthTube, które mają w sumie niemal 500 tys. subskrybentów.

CZYTAJ TAKŻE: YouTube uderza w przeciwników szczepienia dzieci

YouTube podaje, że zamieszczanie w serwisie niebezpiecznych i szkodliwych dla użytkowników treści jest sprzeczne z jego regulaminem, stad wyłączenie opcji reklam. Dla antyszczepionkowców oznacza to odcięcie od finansowania, ale akcji serwisu przyklasnęli politycy. Z antyszczepionkowcami zaczyna się bowiem coraz ostrzej walczyć.

Wcześniej blokowanie profili zajmujących się promowaniem ruchu antyszczepionkowego zapowiedział też Facebook, który wszelkie tego typu posty traktuje jako dezinformację i fake news.

W ostatnich dniach wiele czołowych firm jak Adidas, Mars, Disney czy Cisco zapowiedziało wycofanie reklam z serwisu YouTube po informacjach, iż platforma nie reaguje na treści pedofilskie np. w komentarzach pod filmami, które są kierowane do nieletnich widzów. Serwis już reaguje na te sygnały i zapowiada zmasowana akcję.

CZYTAJ TAKŻE: Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Gigant przegapił AI, teraz chce się ratować. „To jak przesuwanie leżaków na Titanicu”
Globalne Interesy
Bill Gates otworzył się jak nigdy. Chce ograniczenia wolności słowa?
Globalne Interesy
Ten wielki kraj wspiera rosyjską wojnę. Tajny kanał dostaw elektroniki dla armii
Globalne Interesy
Nadgodziny na orbicie. Ile astronauci mogą wytrzymać w kosmosie?
Globalne Interesy
Chiny gonią Teslę. Chcą mieć własne roboty wyglądające i pracujące jak ludzie
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.