Reklama

Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

Wielkie korporacje wycofują kampanie reklamowe z YouTube z powodu obaw związanych z pedofilskimi treściami ujawnionymi na platformie.

Publikacja: 21.02.2019 13:01

Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

Foto: Flickr/Rego Korosi

Koncern Nestle podjął decyzję o wycofaniu swoich reklam, przynajmniej chwilowo. Gigant nie chce by jego reklamy pojawiały się przy takich treściach.

Zarzuty wobec YouTube postawił vloger Matt Watson prowadzący umiarkowanie popularny kanał MattsWhatItIs (26 tys. subskrybentów), tłumacząc, że z jednej strony algorytm YouTube podpowiada po obejrzeniu wideo z kobietami w strojach kąpielowych filmy z udziałem dzieci, a z drugiej w komentarzach pod klipami bezkarnie pojawiają się treści, w których pedofile mają się komunikować między sobą oraz oznaczać sobie, w których momentach wideo dzieci są w sugestywnych pozach (np. w czasie wykonywania ćwiczeń). Same klipy, jak zaznaczał kilkakrotnie vloger nie są w żaden sposób erotyczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Globalne Interesy
Pekin przekłuje bańkę AI? Eksperci zaniepokojeni technologiczną euforią
Globalne Interesy
Bańka AI bliska pęknięcia? Bank Anglii ostrzega, a szefowa MFW mówi: „Zapnijcie pasy”
Globalne Interesy
Google stawia na sztuczną inteligencję. Konkurencja dla ChatGPT
Reklama
Reklama