Uber Eats sponsorem francuskiej ekstraklasy. Już żartują

Przez dwa sezony najważniejsza francuska liga piłki nożnej będzie miała w nazwie aplikację do zamawiania jedzenia. „Ligue 1 Uber Eats” startuje w sezonie 2020/21.

Publikacja: 13.06.2019 17:34

Neymar zmieni niebawem logo na swojej koszulce na Uber Eats

Neymar zmieni niebawem logo na swojej koszulce na Uber Eats

Foto: AFP

Stowarzyszenie zarządzające pierwszą ligą podało, że została podpisana umowa na mocy, której Uber Eats staje się nowym sponsorem i nabywa prawa do nazwy „Ligue 1”. Kontrakt ma obowiązywać od przyszłego sezonu i trwać 2 lata.

Według francuskiego dziennika „Le Figaro” Uber Eats zapłaci LFP (zarządcy Ligue 1) 32 mln euro. Poprzedni sponsor, producent mebli Conform, wydał na takie same prawa dużo mniej – 20 mln euro.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma IT sponsorem piłkarskiego mistrza Francji

– To ważna umowa odzwierciedlająca nowy wymiar Ligue 1 – twierdzi Didier Quillot, prezes LFP. – Jesteśmy dumni, że możemy liczyć na wsparcie Uber Eats, dużej globalnej marki, przy rozwoju mistrzostw Francji – dodał.

Prezes zaznacza, że Ligue 1 jest pierwszą europejską ligą, która postanowił sponsorować amerykański gigant.

Nie jest to jednak pierwszy przypadek, kiedy liga jest sponsorowana dużą marką. Warto wspomnieć chociażby naszą Ekstraklasę, która ma obecnie w nazwie „LOTTO”, a kiedyś „Orange”. Przez wiele lat najważniejsza liga Angli nazywała się Barclays Premier League, a Hiszpanie walczyli o mistrzostwo w La Liga Santander.

„Ligue 1 Uber Eats” jest na tyle zabawną nazwą, że łatwo z niej drwić. Internautom wiele nie potrzeba. Uważają, że będą robić się głodni, patrząc na grę Neymara. Inni twiedzą, że nie da się wymyślić bardziej tandetnej nazwy.

Stowarzyszenie zarządzające pierwszą ligą podało, że została podpisana umowa na mocy, której Uber Eats staje się nowym sponsorem i nabywa prawa do nazwy „Ligue 1”. Kontrakt ma obowiązywać od przyszłego sezonu i trwać 2 lata.

Według francuskiego dziennika „Le Figaro” Uber Eats zapłaci LFP (zarządcy Ligue 1) 32 mln euro. Poprzedni sponsor, producent mebli Conform, wydał na takie same prawa dużo mniej – 20 mln euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie