Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Amazon otworzy w przyszłym roku pierwsze sklepy pod marką Whole Foods w których nie będzie kas i kasjerów. Dwa pierwsze sklepy z technologią „Just Walk Out” powstaną w Waszyngtonie i Sherman Oaks w Kalifornii.

Publikacja: 11.09.2021 08:22

Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Foto: Bloomberg

Technologia ta jest już używana w sklepach spożywczych Amazon Go, a także w sklepach spożywczych Amazon Fresh. Technologia ta pozwala na bezproblemowe i bezkasowe robienie zakupów. 

Amazon sprzedaje również oprogramowanie „Just Walk Out” innym sprzedawcom.

Amazon, który kupił Whole Foods w 2017 roku za 13 mld dolarów, chce przetestować jak klienci będą odbierać sklep, w którym nie ma praktycznie obsługi i kas. Za zakupy będzie można płacić za pomocą aplikacji połączonej z karta płatniczą lub kontem. Do sklepu można wejść po zeskanowaniu kodu QR w aplikacji. Dzięki systemowi kamer i czujników system sprawdza jakie towary klient zdejmuje z półki sklepowej i wkłada do koszyka. Wychodząc też trzeba zeskanować kod QR, który uruchamia drzwi wejściowe. Paragon za zakupy jest w formie cyfrowej i klient dostaje go mejlowo. Technologia jest dostępna tylko dla klientów posiadających konta Amazon, a kupujący bez nich zapłacą za pomocą stanowisk samoobsługowych.

Czytaj więcej

Senator Warren do Amazona: przestańcie promować dezinformację o Covid

Technologia sklepów bez kas jest w USA uważana za kontrowersyjną, zwłaszcza przez organizacje pracownicze, które zwracają uwagę, że może ona pozbawić utrzymania wiele osób zatrudnionych w sklepach na stanowiskach kasjerów. Jednak Amazon twierdzi, że wprowadzenie sklepów bezkasowych nie oznacza zmniejszenie liczby pracowników. Dwa nowe sklepy będą zatrudniać „porównywalną” liczbę osób z tradycyjnymi sklepami tej sieci – informuje CNN.

Amazon odkąd kupił sieć Whole Foods obniżył ceny, zaoferowało zniżki wyłącznie dla członków Amazon Prime i przyspieszył czas dostawy do domu. Mimo to sieć pozostaje w tyle za dynamicznie rozwijającym się internetowym handlem detalicznym Amazona. Sprzedaż w fizycznych sklepach Amazona, które składają się głównie ze sklepów Whole Foods, spadła o 0,18 proc. w 2019 r. w porównaniu z rokiem poprzednim, a następnie o 5,6 proc. w 2020 r., ponieważ podczas pandemii coraz więcej kupujących zamawiało także produkty spożywcze online.

Technologia ta jest już używana w sklepach spożywczych Amazon Go, a także w sklepach spożywczych Amazon Fresh. Technologia ta pozwala na bezproblemowe i bezkasowe robienie zakupów. 

Amazon sprzedaje również oprogramowanie „Just Walk Out” innym sprzedawcom.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny