Reklama
Rozwiń
Reklama

Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Amazon otworzy w przyszłym roku pierwsze sklepy pod marką Whole Foods w których nie będzie kas i kasjerów. Dwa pierwsze sklepy z technologią „Just Walk Out” powstaną w Waszyngtonie i Sherman Oaks w Kalifornii.

Publikacja: 11.09.2021 08:22

Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Foto: Bloomberg

Technologia ta jest już używana w sklepach spożywczych Amazon Go, a także w sklepach spożywczych Amazon Fresh. Technologia ta pozwala na bezproblemowe i bezkasowe robienie zakupów. 

Amazon sprzedaje również oprogramowanie „Just Walk Out” innym sprzedawcom.

Amazon, który kupił Whole Foods w 2017 roku za 13 mld dolarów, chce przetestować jak klienci będą odbierać sklep, w którym nie ma praktycznie obsługi i kas. Za zakupy będzie można płacić za pomocą aplikacji połączonej z karta płatniczą lub kontem. Do sklepu można wejść po zeskanowaniu kodu QR w aplikacji. Dzięki systemowi kamer i czujników system sprawdza jakie towary klient zdejmuje z półki sklepowej i wkłada do koszyka. Wychodząc też trzeba zeskanować kod QR, który uruchamia drzwi wejściowe. Paragon za zakupy jest w formie cyfrowej i klient dostaje go mejlowo. Technologia jest dostępna tylko dla klientów posiadających konta Amazon, a kupujący bez nich zapłacą za pomocą stanowisk samoobsługowych.

Czytaj więcej

Senator Warren do Amazona: przestańcie promować dezinformację o Covid

Technologia sklepów bez kas jest w USA uważana za kontrowersyjną, zwłaszcza przez organizacje pracownicze, które zwracają uwagę, że może ona pozbawić utrzymania wiele osób zatrudnionych w sklepach na stanowiskach kasjerów. Jednak Amazon twierdzi, że wprowadzenie sklepów bezkasowych nie oznacza zmniejszenie liczby pracowników. Dwa nowe sklepy będą zatrudniać „porównywalną” liczbę osób z tradycyjnymi sklepami tej sieci – informuje CNN.

Reklama
Reklama

Amazon odkąd kupił sieć Whole Foods obniżył ceny, zaoferowało zniżki wyłącznie dla członków Amazon Prime i przyspieszył czas dostawy do domu. Mimo to sieć pozostaje w tyle za dynamicznie rozwijającym się internetowym handlem detalicznym Amazona. Sprzedaż w fizycznych sklepach Amazona, które składają się głównie ze sklepów Whole Foods, spadła o 0,18 proc. w 2019 r. w porównaniu z rokiem poprzednim, a następnie o 5,6 proc. w 2020 r., ponieważ podczas pandemii coraz więcej kupujących zamawiało także produkty spożywcze online.

Globalne Interesy
Ukraiński front poligonem dla narkotykowych karteli. Eksperci biją na alarm
Globalne Interesy
Chińczycy sprzedali TikToka w USA. Wśród nowych właścicieli sojusznik Trumpa
Globalne Interesy
„Ojciec chrzestny AI" zbuduje w Europie giganta sztucznej inteligencji
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Oni rzucili wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Tajemniczy film Spielberga zapowiada się na hit lata
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama