Reklama

Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Amazon otworzy w przyszłym roku pierwsze sklepy pod marką Whole Foods w których nie będzie kas i kasjerów. Dwa pierwsze sklepy z technologią „Just Walk Out” powstaną w Waszyngtonie i Sherman Oaks w Kalifornii.

Publikacja: 11.09.2021 08:22

Amazon stawia na sklepy bez kas i kasjerów. To rewolucja

Foto: Bloomberg

Technologia ta jest już używana w sklepach spożywczych Amazon Go, a także w sklepach spożywczych Amazon Fresh. Technologia ta pozwala na bezproblemowe i bezkasowe robienie zakupów. 

Amazon sprzedaje również oprogramowanie „Just Walk Out” innym sprzedawcom.

Amazon, który kupił Whole Foods w 2017 roku za 13 mld dolarów, chce przetestować jak klienci będą odbierać sklep, w którym nie ma praktycznie obsługi i kas. Za zakupy będzie można płacić za pomocą aplikacji połączonej z karta płatniczą lub kontem. Do sklepu można wejść po zeskanowaniu kodu QR w aplikacji. Dzięki systemowi kamer i czujników system sprawdza jakie towary klient zdejmuje z półki sklepowej i wkłada do koszyka. Wychodząc też trzeba zeskanować kod QR, który uruchamia drzwi wejściowe. Paragon za zakupy jest w formie cyfrowej i klient dostaje go mejlowo. Technologia jest dostępna tylko dla klientów posiadających konta Amazon, a kupujący bez nich zapłacą za pomocą stanowisk samoobsługowych.

Czytaj więcej

Senator Warren do Amazona: przestańcie promować dezinformację o Covid

Technologia sklepów bez kas jest w USA uważana za kontrowersyjną, zwłaszcza przez organizacje pracownicze, które zwracają uwagę, że może ona pozbawić utrzymania wiele osób zatrudnionych w sklepach na stanowiskach kasjerów. Jednak Amazon twierdzi, że wprowadzenie sklepów bezkasowych nie oznacza zmniejszenie liczby pracowników. Dwa nowe sklepy będą zatrudniać „porównywalną” liczbę osób z tradycyjnymi sklepami tej sieci – informuje CNN.

Reklama
Reklama

Amazon odkąd kupił sieć Whole Foods obniżył ceny, zaoferowało zniżki wyłącznie dla członków Amazon Prime i przyspieszył czas dostawy do domu. Mimo to sieć pozostaje w tyle za dynamicznie rozwijającym się internetowym handlem detalicznym Amazona. Sprzedaż w fizycznych sklepach Amazona, które składają się głównie ze sklepów Whole Foods, spadła o 0,18 proc. w 2019 r. w porównaniu z rokiem poprzednim, a następnie o 5,6 proc. w 2020 r., ponieważ podczas pandemii coraz więcej kupujących zamawiało także produkty spożywcze online.

Globalne Interesy
Oto największy beneficjent boomu AI. Nie są to wcale big techy
Globalne Interesy
„AI stała się jak narkotyk”. Bunt pracowników Amazona i innych technologicznych gigantów
Globalne Interesy
Chińskie firmy sprytnie omijają sankcje USA. Nie muszą już przemycać chipów
Globalne Interesy
To będzie najdroższy iPhone w historii. Apple szykuje rewolucyjną premierę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Globalne Interesy
Trump rusza z wielką „Misją Genesis”. To nowy projekt Manhattan
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama