Technologia ta jest już używana w sklepach spożywczych Amazon Go, a także w sklepach spożywczych Amazon Fresh. Technologia ta pozwala na bezproblemowe i bezkasowe robienie zakupów.
Amazon sprzedaje również oprogramowanie „Just Walk Out” innym sprzedawcom.
Amazon, który kupił Whole Foods w 2017 roku za 13 mld dolarów, chce przetestować jak klienci będą odbierać sklep, w którym nie ma praktycznie obsługi i kas. Za zakupy będzie można płacić za pomocą aplikacji połączonej z karta płatniczą lub kontem. Do sklepu można wejść po zeskanowaniu kodu QR w aplikacji. Dzięki systemowi kamer i czujników system sprawdza jakie towary klient zdejmuje z półki sklepowej i wkłada do koszyka. Wychodząc też trzeba zeskanować kod QR, który uruchamia drzwi wejściowe. Paragon za zakupy jest w formie cyfrowej i klient dostaje go mejlowo. Technologia jest dostępna tylko dla klientów posiadających konta Amazon, a kupujący bez nich zapłacą za pomocą stanowisk samoobsługowych.
Czytaj więcej
Amazon nie radzi sobie z dezinformacją na temat Covid-19. Algorytmy platformy wciąż promują towary i publikacje, które wprowadzają w błąd klientów. Demokratyczna senator Elizabeth Warren chce wyjaśnień od prezesa Amazona Andy'ego Jassy'ego.
Technologia sklepów bez kas jest w USA uważana za kontrowersyjną, zwłaszcza przez organizacje pracownicze, które zwracają uwagę, że może ona pozbawić utrzymania wiele osób zatrudnionych w sklepach na stanowiskach kasjerów. Jednak Amazon twierdzi, że wprowadzenie sklepów bezkasowych nie oznacza zmniejszenie liczby pracowników. Dwa nowe sklepy będą zatrudniać „porównywalną” liczbę osób z tradycyjnymi sklepami tej sieci – informuje CNN.