Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amerykański koncern zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii, w której płacił pracownikom za tweetowanie o tym, jak bardzo kochają swoją pracę.

Publikacja: 31.01.2022 09:20

Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amazon

Foto: Amazon

Pracownicy magazynów otrzymywali wynagrodzenie za dzielenie się pozytywnymi wrażeniami na temat firmy i zaprzeczanie doniesieniom, jak te o pracownikach zmuszanych do oddawania moczu w butelkach, by nie obniżać wydajności – pisze The Verge.

Według wewnętrznych dokumentów firmy udostępnionych przez The Intercept w 2021 r., program został uruchomiony w 2018 r. w odpowiedzi na fale krytyki dotyczącej standardów bezpieczeństwa i warunków pracy w Amazonie. Pracownicy zostali wybrani z uwzględnieniem „wielkiego poczucia humoru” i kazano im odpowiadać „w uprzejmy - ale dosadny – sposób” na krytyków firmy, w tym decydentów i polityków.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
„Efekt suma". Ten gigant rzuca wyzwanie DeepSeek, a za plecami są już kolejni
Globalne Interesy
Porażka Elona Muska. Eksplozja Starshipa zakłóciła ruch lotniczy
Globalne Interesy
Koniec z „celeb-baitingiem”? Koncern wprowadza ochronę znanych ludzi
Globalne Interesy
Gigantyczna inwestycja zagraniczna w USA. Trump ogłasza budowę nowych fabryk
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Globalne Interesy
Polska w trudnej sytuacji. Microsoft apeluje do Trumpa o zniesienie ograniczeń