Reklama

Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amerykański koncern zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii, w której płacił pracownikom za tweetowanie o tym, jak bardzo kochają swoją pracę.

Publikacja: 31.01.2022 09:20

Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amazon

Foto: Amazon

Pracownicy magazynów otrzymywali wynagrodzenie za dzielenie się pozytywnymi wrażeniami na temat firmy i zaprzeczanie doniesieniom, jak te o pracownikach zmuszanych do oddawania moczu w butelkach, by nie obniżać wydajności – pisze The Verge.

Według wewnętrznych dokumentów firmy udostępnionych przez The Intercept w 2021 r., program został uruchomiony w 2018 r. w odpowiedzi na fale krytyki dotyczącej standardów bezpieczeństwa i warunków pracy w Amazonie. Pracownicy zostali wybrani z uwzględnieniem „wielkiego poczucia humoru” i kazano im odpowiadać „w uprzejmy - ale dosadny – sposób” na krytyków firmy, w tym decydentów i polityków.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Roboty zamiast ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Wstydliwy problem Google. Nieproszeni „goście” w nowojorskich biurach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama