Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amerykański koncern zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii, w której płacił pracownikom za tweetowanie o tym, jak bardzo kochają swoją pracę.

Publikacja: 31.01.2022 09:20

Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców. Porażka wielkiej kampanii

Amazon

Foto: Amazon

Pracownicy magazynów otrzymywali wynagrodzenie za dzielenie się pozytywnymi wrażeniami na temat firmy i zaprzeczanie doniesieniom, jak te o pracownikach zmuszanych do oddawania moczu w butelkach, by nie obniżać wydajności – pisze The Verge.

Według wewnętrznych dokumentów firmy udostępnionych przez The Intercept w 2021 r., program został uruchomiony w 2018 r. w odpowiedzi na fale krytyki dotyczącej standardów bezpieczeństwa i warunków pracy w Amazonie. Pracownicy zostali wybrani z uwzględnieniem „wielkiego poczucia humoru” i kazano im odpowiadać „w uprzejmy - ale dosadny – sposób” na krytyków firmy, w tym decydentów i polityków.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Globalne Interesy
„Złota kopuła” Trumpa ma ochronić Amerykę przed rakietami. Chce ją zbudować Musk
Globalne Interesy
Ogromna awaria Spotify. Nie działa na całym świecie
Globalne Interesy
Multimiliarder tworzy nowy serwis społecznościowy. To cios w Muska i Zuckerberga
Globalne Interesy
Meta wyszkoli AI na wpisach na Facebooku. Będą kontrowersje
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Globalne Interesy
Nie Trzaskowski, Nawrocki czy Mentzen. To ci kandydaci podbili internet po debacie