Reklama
Rozwiń

Indie tworzą swojego Twittera. Ma światowe ambicje

Czy indyjska aplikacja do mikroblogowania Koo może pokonać Twittera? Jej współzałożyciel Mayank Bidawatka uważa, że tak.

Publikacja: 07.02.2022 01:20

Platforma Koo chce mieć w tym roku 100 mln użytkowników  na całym świecie

Platforma Koo chce mieć w tym roku 100 mln użytkowników na całym świecie

Foto: PradeepGaurs - shutterstock

W Indiach Twitter ma niespełna 25 mln użytkowników. Tymczasem Koo zanotował niemal 21 mln pobrań do końca 2021 roku. – Jesteśmy teraz dostępni w dziesięciu językach, w tym w angielskim. W tym roku chcielibyśmy objąć wszystkie 22 oficjalne języki Indii – powiedział BBC Mayank Bidawatka. Centralne biuro firmy znajduje się na południu Indii w mieście Bangalore, wielkim centrum technologicznym.

Aplikacja Koo znalazła się w centrum uwagi w zeszłym roku jako alternatywa dla Twittera po tym, gdy w zeszłym roku wybuchł spór między rządem Indii a amerykańską platformą mikroblogową. Rząd premiera Narendry Modiego poprosił Twittera o zablokowanie kont uznanych za podżegające do przemocy. Twitter początkowo zastosował się do tego, a następnie przywrócił je, powołując się na „niewystarczające uzasadnienie”. Spór trwa nadal, ponieważ rząd zagroził podjęciem kroków prawnych przeciwko pracownikom firmy w Indiach.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Globalne Interesy
Te latające pojazdy mają odmienić transport. Właśnie rusza produkcja
Globalne Interesy
AI Elona Muska zyskała miliardy. To będzie wojna z twórcą ChatGPT o pozycję nr 1
Globalne Interesy
„Jestem Satoshi Nakamoto". Kim jest twórca bitcoina?
Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku