Indie tworzą swojego Twittera. Ma światowe ambicje

Czy indyjska aplikacja do mikroblogowania Koo może pokonać Twittera? Jej współzałożyciel Mayank Bidawatka uważa, że tak.

Publikacja: 07.02.2022 01:20

Platforma Koo chce mieć w tym roku 100 mln użytkowników  na całym świecie

Platforma Koo chce mieć w tym roku 100 mln użytkowników na całym świecie

Foto: PradeepGaurs - shutterstock

W Indiach Twitter ma niespełna 25 mln użytkowników. Tymczasem Koo zanotował niemal 21 mln pobrań do końca 2021 roku. – Jesteśmy teraz dostępni w dziesięciu językach, w tym w angielskim. W tym roku chcielibyśmy objąć wszystkie 22 oficjalne języki Indii – powiedział BBC Mayank Bidawatka. Centralne biuro firmy znajduje się na południu Indii w mieście Bangalore, wielkim centrum technologicznym.

Aplikacja Koo znalazła się w centrum uwagi w zeszłym roku jako alternatywa dla Twittera po tym, gdy w zeszłym roku wybuchł spór między rządem Indii a amerykańską platformą mikroblogową. Rząd premiera Narendry Modiego poprosił Twittera o zablokowanie kont uznanych za podżegające do przemocy. Twitter początkowo zastosował się do tego, a następnie przywrócił je, powołując się na „niewystarczające uzasadnienie”. Spór trwa nadal, ponieważ rząd zagroził podjęciem kroków prawnych przeciwko pracownikom firmy w Indiach.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem