Reklama

Apple w tarapatach. Chińskie fabryki stanęły

Foxconn, kluczowy dostawca Apple, zamyka swoja zakłady w Shenzhen. To ponad 17-milionowe miasto to chińskie centrum produkcji elektroniki. Aglomerację objęto właśnie blokadą w związku z rozszerzaniem się epidemii Covid-19.

Publikacja: 15.03.2022 08:09

Globalny niedobór chipów sprawił, że Apple musiał w 2021 r. ograniczyć plany sprzedaży iPhone’a 13 a

Globalny niedobór chipów sprawił, że Apple musiał w 2021 r. ograniczyć plany sprzedaży iPhone’a 13 aż o 10 mln szt. Teraz doszły kolejne problemy z Covid-19

Foto: Bloomberg

Dla Apple to potężne wyzwanie, bowiem producent z Taiwanu, w graniczącym z Hongkongiem mieście Shenzhen miał aż dwie fabryki. To tam montowano najważniejszy produkt koncernu z logo nadgryzionego jabłka - iPhone’a, w tym najnowszych iPhone’a 13 i 14.

Chiński rząd zareagował w ten sposób na wzrost liczby infekcji koronawirusem. Wszystkim firmom, z wyjątkiem tych, które dostarczają żywność, paliwo i inne artykuły pierwszej potrzeby, nakazano zamknąć biura i zakłady lub pracować z domu. Decyzja dotknęła zarówno firmy chińskie, jak Tencent i Huawei, które mają siedziby w Shezhen, jak i zagraniczne, jak Volkswagen i właśnie Foxconn.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama