Reklama

Apple ostro tnie produkcję iPhone’ów. Powód? Wojna i inflacja

Koncern kierowany przez Tima Cooka szykuje się do znaczącego zmniejszenia produkcji jednego z iPhone’ów i słuchawek AirPods. Chodzi o budżetowy model SE.

Publikacja: 29.03.2022 15:51

Tim Cook, prezes Apple

Tim Cook, prezes Apple

Foto: Bloomberg

Jak donosi Nikkei Asia, w związku z wojną w Ukrainie i rosnącą inflacją gigant zdecydował się na redukcję dostaw na rynek aż o 20 proc. To dość zaskakujący ruch biorąc pod uwagę fakt, że Apple nad wyraz dobrze poradziło sobie z globalnym problemem deficytu chipów. Firma z logo nadgryzionego jabłka na kurczącym się rynku smartfonów odnotowała w ub.r. 9-proc. wzrost sprzedaży.

Apple, który wyszedł obronną ręką z pandemii, teraz spuszcza z tonu. Nikkei Asia – powołując się na nieoficjalne źródła – wskazuje, iż kwartalnie koncern wyprodukuje o ok. 2-3 mln mniej smartfonów SE. Serwis Techcrunch podaje, że nastroje konsumenckie związane z wojną, wycofanie się Apple z Rosji, brak sprzedaży na Ukrainie, a także inflacja i kłopot z podażą podzespołów przeważyły. Co więcej, cięcia nie dotyczą tylko iPhone’a SE, ale także słuchawek AirPods. Ich dostawy na 2022 r. ograniczono wręcz dramatycznie, bo o ok. 10 mln sztuk.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama