Jeff Bezos ostrzega: Musk może dać Chinom wpływ na Twittera

Przejęcie za 44 mld dol. popularnej platformy społecznościowej przez najbogatszego człowieka na świecie wzbudza mnóstwo kontrowersji. Głos zabrał rywalizujący z nim miliarder, twórca Amazona.

Publikacja: 26.04.2022 12:18

Prezydent Chin Xi Jinping

Prezydent Chin Xi Jinping

Foto: EPA/ROMAN PILIPEY

Zakup Twittera przez Elona Muska ma wielu zwolenników, którzy liczą, zgodnie z zapewnieniami samego miliardera, że stanie się on teraz serwisem, w którym zapewniona zostanie pełna wolność słowa, a działania algorytmów usuwających wpisy będzie klarowna dla wszystkich. Jest jednak również grono osób, które wątpią w szczerość deklaracji Muska.

Jeff Bezos, drugi z najbogatszych ludzi na planecie, już testuje zaangażowanie swojego antagonisty w walkę o wolne tweety. Twórca Amazona na Twitterze podał dalej komentarz Mike’a Forsytha, dziennikarza „New York Timesa”, który wskazał, że interesy biznesowe Tesli w Chinach mogą dać Pekinowi wpływ na Twittera za pośrednictwem jego nowego właściciela. Chiny to bowiem obecnie największy rynek zbytu dla producenta elektrycznych aut, tuż po rodzimym rynku amerykańskim. Głównym dostawcą baterii dla pojazdów produkowanych przez firmę Muska są również producenci z Chin. Dziennikarz napisał, że od 2009 r., gdy Pekin zakazał Twittera w tym kraju, Chiny przestały mieć jakikolwiek wpływ na tę platformę społecznościową. – Teraz może się to zmienić – zasugerował Forsyth.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem