Zakup Twittera przez Elona Muska ma wielu zwolenników, którzy liczą, zgodnie z zapewnieniami samego miliardera, że stanie się on teraz serwisem, w którym zapewniona zostanie pełna wolność słowa, a działania algorytmów usuwających wpisy będzie klarowna dla wszystkich. Jest jednak również grono osób, które wątpią w szczerość deklaracji Muska.
Jeff Bezos, drugi z najbogatszych ludzi na planecie, już testuje zaangażowanie swojego antagonisty w walkę o wolne tweety. Twórca Amazona na Twitterze podał dalej komentarz Mike’a Forsytha, dziennikarza „New York Timesa”, który wskazał, że interesy biznesowe Tesli w Chinach mogą dać Pekinowi wpływ na Twittera za pośrednictwem jego nowego właściciela. Chiny to bowiem obecnie największy rynek zbytu dla producenta elektrycznych aut, tuż po rodzimym rynku amerykańskim. Głównym dostawcą baterii dla pojazdów produkowanych przez firmę Muska są również producenci z Chin. Dziennikarz napisał, że od 2009 r., gdy Pekin zakazał Twittera w tym kraju, Chiny przestały mieć jakikolwiek wpływ na tę platformę społecznościową. – Teraz może się to zmienić – zasugerował Forsyth.