Reklama

Koniec dyktatu Big Tech. Dane klientów mają być pod większą kontrolą

Światowa organizacja zrzeszająca banki centralne chce uporządkowania gromadzenia danych osobowych przez technologicznych gigantów i banki.

Publikacja: 10.05.2022 09:31

W ostatnich latach dokonał się prawdziwy boom w gromadzeniu, przetwarzaniu i sprzedaży danych osobow

W ostatnich latach dokonał się prawdziwy boom w gromadzeniu, przetwarzaniu i sprzedaży danych osobowych

Foto: shutterstock

Bank for International Settlements (BIS), organizacja zrzeszająca banki centralne (w formie spółki akcyjnej, w której udziały ma 60 takich instytucji z całego świata), wezwała do zapewnienia osobom fizycznym i firmom większej kontroli nad danymi gromadzonymi przez media społecznościowe, banki i firmy z sektora Big Tech.

W ostatnich latach dokonał się prawdziwy boom w gromadzeniu, przetwarzaniu i sprzedaży danych osobowych. To pokłosie wzrostu popularności smartfonów i innych gadżetów, które wszystkie są podłączone do internetu, zawierają aplikacje i znajdują się cały czas ze swoimi użytkownikami. Za tym wciąż jednak nie poszły globalne zmiany w przepisach dotyczących danych osobowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Będziemy pracować tylko trzy dni w tygodniu. Powód jest jeden
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Złowieszcza prognoza. Ekspansja AI to bezrobocie i narodziny „trwałej klasy niższej”
Globalne Interesy
Bańka AI 17 razy większa niż dot-comów z lat 90.? Ten analityk zszokował świat
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama