Aktualizacja: 19.01.2025 11:36 Publikacja: 11.07.2022 12:45
Foto: materiały prasowe
Na liście są obecni prezydenci Francji i USA - Emmanuel Macron i Joe Biden, czy była komisarz UE Neelie Kroes. W całej sprawie, którą bada International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ - Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych), są też polskie wątki. Jak pisze ICIJ, gdy Uber starał się wejść do Polski, Bartosz Kwiatkowski, który był wówczas konsultantem Ubera, prosił głównego lobbystę koncernu Marka MacGanna o wskazówki działania. Ten miał mu odpisać, że – jak na wszystkich rynkach, musi liczyć się z „prawną burzą”, jaka wybuchnie po starcie usługi przewozowej. Sam Kwiatkowski powiedział ICIJ, że „zespół ekspertów przeprowadził szerokie dyskusje” na temat tego, jak radzić sobie z funkcjonowaniem usługi na rynku w kontekście obowiązującego prawa, które wówczas nie było gotowe do działania takiej platformy. Protesty taksówkarzy i wyzwania regulacyjne nad Wisłą, ale i na innych rynkach, sprawiły, że kierownictwo Ubera w jednej z wewnętrznych prezentacji ten etap wchodzenia na rynek i towarzyszące temu problemy nazwała wprost jako „piramidą gówna”.
Największa rakieta świata, 120-metrowy Starship, wystartowała w swój siódmy lot testowy z należącej do SpaceX „gwiezdnej bazy” w Teksasie. Choć rakieta nośna wróciła do bazy, sam statek uległ katastrofie.
Liczba użytkowników TikToka uczących się w aplikacji Duolingo języka mandaryńskiego skoczyła w ostatnich dniach o blisko 220 proc. Napędem jest masowa migracja z tego serwisu na RedNote. Specjaliści od cyberbezpieczeństwa łapią się za głowę.
Mierząca 98 metrów rakieta New Glenn firmy Blue Origin, należącej do Bezosa, to konkurent Starshipa Elona Muska. To będzie prawdziwy pojedynek miliarderów w kosmosie.
Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Ograniczenia, jakie USA nakładają właśnie na eksport zaawansowanych chipów do większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej, nie spodobały się Komisji Europejskiej. Czy szybka i stanowcza reakcja skłoni Waszyngton do wycofania restrykcji?
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Nowe unijne regulacje dotyczące tzw. pracy platformowej mają poprawić warunki pracy m.in. dostawców pizzy czy taksówkarzy. Ale to potężne wyzwanie dla pracodawców, a i sami zainteresowani mają wątpliwości.
Uber w Polsce wrzuca drugi bieg i dodaje gazu. W tym tygodniu uruchomi dwie nowe usługi – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chodzi o opcję Uber Taksometr, która pozwoli mu zawierać sojusze w branży taxi, oraz o dostawy paczek jednośladami.
Rząd zamierza poczekać na wyniki dialogu autonomicznego partnerów społecznych (związków zawodowych i pracodawców) zanim ruszy z pracami nad wdrożeniem tzw. dyrektywy platformowej.
Rząd rozpoczął przygotowania do wdrożenia na polskim gruncie kontrowersyjnej dyrektywy o pracy platformowej – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Nowe regulacje mogą wywrócić do góry nogami branżę kurierów, dostawców jedzenia i taksówkarzy.
Polacy przyzwyczaili się już do możliwości zrobienia zakupów spożywczych z dostawą nawet w kwadrans. Teraz elektronikę maksymalnie w 90 minut od zakupu chce dostarczać klientom MediaMarkt.
Od września zamówienie przejazdu taksówką będzie wyjątkowo trudne. Z rynku zniknął bowiem co trzeci kierowca. Efekt? Już teraz czas oczekiwania na pojazd wzrósł nawet o 60 proc., a ceny za kurs skoczyły o jedną piątą. A będzie jeszcze gorzej.
Praktycznie z dnia na dzień dostępność kierowców i taksówek nad Wisłą gwałtownie spadła. W efekcie ceny usług przewozu osób wzrosną, podobnie jak czas oczekiwania na przejazd – alarmuje branża. Wszystko przez nowe przepisy.
Popularna platforma łącząca kierowców taxi z pasażerami zamierza pozyskać nową grupę klientów – tych offline. Na celowniku znalazły się m.in. osoby starsze i wykluczone cyfrowo – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas