Reklama
Rozwiń

Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Gospodarcze spowolnienie sprawia, że technologiczni giganci szukają sposobów na poprawę wyników oraz podnoszą marże i ceny swoich produktów. Ofiarą tej strategii padają usługi subskrypcyjne.

Publikacja: 25.10.2022 18:41

Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Foto: Bloomberg

Jak podkreśla Paweł Majtkowski, analityk eToro, ruch Apple i Google może dać początek całej serii podwyżek na cyfrowym rynku.

Koncern z logo nadgryzionego jabłka zapowiedział w tym tygodniu podwyżkę ceny podstawowej miesięcznej subskrypcji Apple Music – ta zdrożeje w Polsce o 2 zł do poziomu 21,99 zł (w USA podwyżka wyniesie 1 dol. i osiągnie poziom 10,99 dol.). W górę pójdzie też wariant rodzinny - o 5 zł, do 34,99 zł (w USA o 2 dol., dając łącznie 16,99 dol.). Odpowiednio drożeją także pakiety usług Apple One. Ale podwyżkę ceny rodzinnego pakietu YouTube Premium zapowiada również Google. Ceny wzrosną o 5 dol. (do 22,99 dol.). Jak wskazuje Majtkowski, poza USA podwyżka nastąpiła m.in. w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Japonii. Jego zdaniem ogłoszenie zmian cenników jednocześnie w Apple i Google może być sygnałem także dla innych dostawców usług.

Globalne Interesy
Rosja ma potężny problem z internetem. Znikną tysiące stron
Globalne Interesy
Facebook i WhatsApp z dużymi zmianami. Kluczowa usługa rusza w końcu w Polsce
Globalne Interesy
Tesle spłonęły w Las Vegas i Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew
Globalne Interesy
Największe przejęcie w historii Google'a. Wykłada miliardy na firmę z Izraela
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Globalne Interesy
Przełomowe odkrycie. Trump żądał ich od Ukrainy, a ma pod ręką ogromne ilości
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń