Reklama
Rozwiń

Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Gospodarcze spowolnienie sprawia, że technologiczni giganci szukają sposobów na poprawę wyników oraz podnoszą marże i ceny swoich produktów. Ofiarą tej strategii padają usługi subskrypcyjne.

Publikacja: 25.10.2022 18:41

Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Foto: Bloomberg

Jak podkreśla Paweł Majtkowski, analityk eToro, ruch Apple i Google może dać początek całej serii podwyżek na cyfrowym rynku.

Koncern z logo nadgryzionego jabłka zapowiedział w tym tygodniu podwyżkę ceny podstawowej miesięcznej subskrypcji Apple Music – ta zdrożeje w Polsce o 2 zł do poziomu 21,99 zł (w USA podwyżka wyniesie 1 dol. i osiągnie poziom 10,99 dol.). W górę pójdzie też wariant rodzinny - o 5 zł, do 34,99 zł (w USA o 2 dol., dając łącznie 16,99 dol.). Odpowiednio drożeją także pakiety usług Apple One. Ale podwyżkę ceny rodzinnego pakietu YouTube Premium zapowiada również Google. Ceny wzrosną o 5 dol. (do 22,99 dol.). Jak wskazuje Majtkowski, poza USA podwyżka nastąpiła m.in. w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Japonii. Jego zdaniem ogłoszenie zmian cenników jednocześnie w Apple i Google może być sygnałem także dla innych dostawców usług.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię