Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Gospodarcze spowolnienie sprawia, że technologiczni giganci szukają sposobów na poprawę wyników oraz podnoszą marże i ceny swoich produktów. Ofiarą tej strategii padają usługi subskrypcyjne.

Publikacja: 25.10.2022 18:41

Cyfrowe subskrypcje będą drożeć. Apple i Google już podniosły ceny

Foto: Bloomberg

Jak podkreśla Paweł Majtkowski, analityk eToro, ruch Apple i Google może dać początek całej serii podwyżek na cyfrowym rynku.

Koncern z logo nadgryzionego jabłka zapowiedział w tym tygodniu podwyżkę ceny podstawowej miesięcznej subskrypcji Apple Music – ta zdrożeje w Polsce o 2 zł do poziomu 21,99 zł (w USA podwyżka wyniesie 1 dol. i osiągnie poziom 10,99 dol.). W górę pójdzie też wariant rodzinny - o 5 zł, do 34,99 zł (w USA o 2 dol., dając łącznie 16,99 dol.). Odpowiednio drożeją także pakiety usług Apple One. Ale podwyżkę ceny rodzinnego pakietu YouTube Premium zapowiada również Google. Ceny wzrosną o 5 dol. (do 22,99 dol.). Jak wskazuje Majtkowski, poza USA podwyżka nastąpiła m.in. w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Japonii. Jego zdaniem ogłoszenie zmian cenników jednocześnie w Apple i Google może być sygnałem także dla innych dostawców usług.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
Europejski konkurent Starlinka rośnie jak szalony. Jest w stanie zastąpić system Muska?
Globalne Interesy
Odwołany prezes Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA. Za Falcona?
Globalne Interesy
Sześć Małych Smoków. Chiny wypuszczają nowe firmy, które mają podbić świat
Globalne Interesy
Ile Polska może zarobić na podatku od big techów? Aż trudno uwierzyć, ile dziś płacą
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Globalne Interesy
Polski rząd uderza w amerykańskie koncerny. Będzie podatek