Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 26.10.2025 16:45 Publikacja: 07.11.2022 15:20
Gwiazdy mediów społecznościowych najchętniej posty zamieszczają na Instagramie. Płyną tam miliardy dolarów...
Foto: shutterstock
Marketerzy zainwestują w tym kanale ponad 2,2 mld dol. Tym samym serwis ten pokonał YouTube’a, gdzie trafi niecały 1 mld dol. W sumie obie te platformy zdominują rynek, przynajmniej za oceanem. Według danych Statista amerykańscy marketerzy mają wydać w 2022 r. łącznie 4,99 mld dol. na reklamę influencerów.
Analitycy podkreślają, że do obu serwisów ambicję ma dołączyć TikTok. Chińska aplikacja szybko stała się bardzo popularna wśród „wpływowych” osób w amerykańskiej sieci. Prognozy wskazują, że pokona ona Facebooka na rynku reklamy influencerów, generując w br. niemal 800 mln dol. (Facebook w tym zakresie notuje spadki – wydatki na tej platformie mają osiągnąć pułap niecałych 740 mln dol.). Eksperci sądzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat w USA TikTok wyprzedzi już YouTube’a (chiński serwis jeszcze w 2020 r. odpowiadał za ledwie 5,4 proc. wydatków reklamowych na inluencerów w USA, a w 2024 r. ma to być 18,5 proc.).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Meta zwolni około 600 pracowników działu Superintelligence Labs zajmującego się sztuczną inteligencją. Koncern z...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Amazon planuje zautomatyzować nawet trzy czwarte pracy w magazynach i centrach logistycznych. W praktyce oznacza...
OpenAI wchodzi na terytorium Google z nową przeglądarką Atlas, która ma wbudowanego ChatGPT i potrafi działać w...
Jak co roku przed ostatnim weekendem października oraz podobnie w marcu rusza dyskusja, po co utrzymywać ten iry...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Wiele firm zwalnia pracowników, tłumacząc to coraz powszechniejszym wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Część...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas