Reklama

Instagram pasie się na influencerach. Zagrożeniem Chińczycy

W tzw. influencer marketingu dzieli i rządzi platforma do publikacji zdjęć – według najnowszych danych AugustaFreePress aż 45 proc. wszystkich wydatków na tę branżę w USA trafi w br. właśnie do internetowych celebrytów.

Publikacja: 07.11.2022 15:20

Gwiazdy mediów społecznościowych najchętniej posty zamieszczają na Instagramie. Płyną tam miliardy d

Gwiazdy mediów społecznościowych najchętniej posty zamieszczają na Instagramie. Płyną tam miliardy dolarów...

Foto: shutterstock

Marketerzy zainwestują w tym kanale ponad 2,2 mld dol. Tym samym serwis ten pokonał YouTube’a, gdzie trafi niecały 1 mld dol. W sumie obie te platformy zdominują rynek, przynajmniej za oceanem. Według danych Statista amerykańscy marketerzy mają wydać w 2022 r. łącznie 4,99 mld dol. na reklamę influencerów.

Analitycy podkreślają, że do obu serwisów ambicję ma dołączyć TikTok. Chińska aplikacja szybko stała się bardzo popularna wśród „wpływowych” osób w amerykańskiej sieci. Prognozy wskazują, że pokona ona Facebooka na rynku reklamy influencerów, generując w br. niemal 800 mln dol. (Facebook w tym zakresie notuje spadki – wydatki na tej platformie mają osiągnąć pułap niecałych 740 mln dol.). Eksperci sądzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat w USA TikTok wyprzedzi już YouTube’a (chiński serwis jeszcze w 2020 r. odpowiadał za ledwie 5,4 proc. wydatków reklamowych na inluencerów w USA, a w 2024 r. ma to być 18,5 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Wojna handlowa USA – Chiny nabiera tempa. Pekin blokuje amerykańskiego giganta
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Reklama
Reklama