Marketerzy zainwestują w tym kanale ponad 2,2 mld dol. Tym samym serwis ten pokonał YouTube’a, gdzie trafi niecały 1 mld dol. W sumie obie te platformy zdominują rynek, przynajmniej za oceanem. Według danych Statista amerykańscy marketerzy mają wydać w 2022 r. łącznie 4,99 mld dol. na reklamę influencerów.

Analitycy podkreślają, że do obu serwisów ambicję ma dołączyć TikTok. Chińska aplikacja szybko stała się bardzo popularna wśród „wpływowych” osób w amerykańskiej sieci. Prognozy wskazują, że pokona ona Facebooka na rynku reklamy influencerów, generując w br. niemal 800 mln dol. (Facebook w tym zakresie notuje spadki – wydatki na tej platformie mają osiągnąć pułap niecałych 740 mln dol.). Eksperci sądzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat w USA TikTok wyprzedzi już YouTube’a (chiński serwis jeszcze w 2020 r. odpowiadał za ledwie 5,4 proc. wydatków reklamowych na inluencerów w USA, a w 2024 r. ma to być 18,5 proc.).