Rosja zyskała sojusznika. W kosmosie wesprze ją… Zimbabwe

Nowy kosmiczny sojusznik Rosji to jedno z najbiedniejszych i skorumpowanych państw świata - Zimbabwe. Kraje mają współpracować w tak zaawansowanych dziedzinach jak technologie satelitarne.

Publikacja: 17.03.2023 14:39

Constantino Chiwenga, wiceprezydent Zimbabwe, w ubraniu z wizerunkami prezdenta

Constantino Chiwenga, wiceprezydent Zimbabwe, w ubraniu z wizerunkami prezdenta

Foto: Bloomberg

Roskosmos i rząd Zimbabwe uzgodniły, że wspólnie będą projektować, budować i wystrzeliwać w przestrzeń małe aparaty kosmiczne. Ale na tym nie koniec. Christopher Mutswangwa, przewodniczący rządzącej w Zimbabwe partii powiedział agencji RIA Nowosti, że ma nadzieję na współpracę z Rosją w dziedzinie nauki i technologii, w tym eksploracji kosmosu.

- Spodziewamy się zacieśnienia naszych relacji z Roskosmosem, ponieważ jest to jedna z głównych agencji kosmicznych na świecie, z ogromnym doświadczeniem. Spodziewamy się, że nasze relacje zaowocują wystrzeleniem wielu satelitów oraz rozwojem telekomunikacji, internetu satelitarnego” – powiedział. Władze Zimbabwe chcą by technologie satelitarne mogły być też wykorzystywane do badań geologicznych i mapowania zasobów naturalnych. Kraj ma atrakcyjne złoża surowcowe - diamenty, platynę, złoto, węgiel, nikiel, srebro.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
Gigantyczna inwestycja zagraniczna w USA. Trump ogłasza budowę nowych fabryk
Globalne Interesy
Polska w trudnej sytuacji. Microsoft apeluje do Trumpa o zniesienie ograniczeń
Globalne Interesy
Koniec legendy. Microsoft likwiduje Skype, podał datę
Globalne Interesy
OpenAI rusza z przełomowym projektem Orion. DeepSeek odpowiada wojną cenową
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Globalne Interesy
Koniec dominacji Starlinka w kosmosie? Elon Musk ma poważny problem
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”