Google usunął miliardy fałszywych reklam. Wirusy i dezinformacja

Internet zalewa fala treści wprowadzających użytkowników w błąd, szerzących mowę nienawiści i rozprzestrzeniających złośliwe oprogramowanie. Tylko w ub. r. Google usunął z sieci ponad 5,2 mld fałszywych reklam.

Publikacja: 29.03.2023 14:06

Google usunął miliardy fałszywych reklam. Wirusy i dezinformacja

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

W przypadku kolejnych przeszło 4,3 mld ograniczył ich zasięg – wynika z opublikowanego właśnie przez koncern Ads Safety Report. Badania na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego wskazują, że problem ten niebezpiecznie narasta. Google w ciągu rok aż o niemal 2 mld zwiększył liczbę usuniętych reklam (o prawie 100 proc.), dodatkowo zawiesił ponad 6,7 mln kont reklamodawców.

Czytaj więcej

Media społecznościowe już nie dla każdego. Coraz częściej każą sobie płacić

Blokowanie Rosjan

Motorem napędowym dla fałszywych działań reklamowych okazała się wojna za naszą wschodnią granicą. Od jej początku Google zablokował już ponad 17 mln treści tego typu nawiązujących do rosyjskiej. Usunięto również reklamy pochodzące z ponad 275 stron internetowych finansowanych przez państwo rosyjskie.

Google zawiesił większość działań komercyjnych na terenie Rosji - wstrzymał wyświetlanie reklam, ograniczył widoczność reklam pochodzących od rosyjskich reklamodawców oraz zablokował monetyzację rosyjskich mediów finansowanych przez państwo na platformach Google.

Ale problem z reklamami jest znacznie szerszy.

Czytaj więcej

Google zawiesza sprzedaż reklam w Rosji. Kreml zwiększa presję cenzury

Oszustwa w sieci

„Najczęściej blokowanymi reklamami były te naruszające zasady dotyczące celowego wprowadzenia w błąd, politykę usług finansowych lub zawierały nieodpowiednie treści, np. mowę nienawiści, podżeganie do przemocy, negowanie zmian klimatu, czy promocję niebezpiecznych produktów i usług” – czytamy w raporcie. Internetowy gigant ostrzega przy tym, że oszustwa w sieci i próby wyłudzeń wciąż przybierają na sile – w 2022 r. usunięto lub zablokowano 165 mln reklam, które nie spełniały zasad dotyczących zapobiegania celowemu wprowadzeniu w błąd. Wśród tych reklam znalazła się ukierunkowana kampania oszustów, polegająca na rozprzestrzenianiu złośliwego oprogramowania poprzez podszywanie się pod popularne marki.

W przypadku kolejnych przeszło 4,3 mld ograniczył ich zasięg – wynika z opublikowanego właśnie przez koncern Ads Safety Report. Badania na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego wskazują, że problem ten niebezpiecznie narasta. Google w ciągu rok aż o niemal 2 mld zwiększył liczbę usuniętych reklam (o prawie 100 proc.), dodatkowo zawiesił ponad 6,7 mln kont reklamodawców.

Blokowanie Rosjan

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów