W przypadku kolejnych przeszło 4,3 mld ograniczył ich zasięg – wynika z opublikowanego właśnie przez koncern Ads Safety Report. Badania na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego wskazują, że problem ten niebezpiecznie narasta. Google w ciągu rok aż o niemal 2 mld zwiększył liczbę usuniętych reklam (o prawie 100 proc.), dodatkowo zawiesił ponad 6,7 mln kont reklamodawców.
Czytaj więcej
Twitter i Snapchat zapoczątkowały rewolucję. Teraz czas na Facebooka, Instagram i TikToka. Za nimi zapewne pójdą kolejne platformy, wprowadzając płatne - i to słono - wersje premium. W Polsce właśnie pojawiła się płatna wersja Twittera.
Blokowanie Rosjan
Motorem napędowym dla fałszywych działań reklamowych okazała się wojna za naszą wschodnią granicą. Od jej początku Google zablokował już ponad 17 mln treści tego typu nawiązujących do rosyjskiej. Usunięto również reklamy pochodzące z ponad 275 stron internetowych finansowanych przez państwo rosyjskie.
Google zawiesił większość działań komercyjnych na terenie Rosji - wstrzymał wyświetlanie reklam, ograniczył widoczność reklam pochodzących od rosyjskich reklamodawców oraz zablokował monetyzację rosyjskich mediów finansowanych przez państwo na platformach Google.
Ale problem z reklamami jest znacznie szerszy.