Reklama

Richard Branson wyprzedaje Virgin Orbit po kosmicznej klęsce. Zaskakująca cena

To ostateczny koniec kosmicznych marzeń znanego miliardera. Virgin Orbit sprzedała swoje odrzutowce, rakiety i nieruchomości za ledwie 36 mln dolarów. To prawie siedmiokrotnie mniej, niż liczył Branson.

Publikacja: 24.05.2023 12:01

Richard Branson, założyciel grupy Virgin, tym razem poniósł klęskę. Kosmiczne plany okazały się zbyt

Richard Branson, założyciel grupy Virgin, tym razem poniósł klęskę. Kosmiczne plany okazały się zbyt ambitne

Foto: Bloomberg

Kosmiczna firma brytyjskiego miliardera Richarda Bransona upadła z hukiem. Początkiem końca Virgin Orbit była porażka jej misji kosmicznej w styczniu tego roku, gdy wystrzelona przez nią ze specjalnie przystosowanego boeinga 747 rakieta z satelitami nie dotarła na orbitę. Tuż po tym zdarzeniu firma ogłosiła w marcu, że zwolni 675 pracowników, czyli aż 85 proc. swojego personelu, a na początku kwietnia złożyła wniosek upadłościowy.

Spółka z siedzibą w Kalifornii miała w chwili ogłoszenia upadłości 153,5 mln dol. długów. Branson twierdził wtedy, że liczy na sprzedaż aktywów Virgin Orbit za 243 mln dol. Teraz już wiadomo, że gorzko się przeliczył.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama