Reklama

„Amazon świadomie oszukał klientów”. Milionom naliczono dodatkowe opłaty

Federalna Komisja Handlu USA (FTC) oskarżyła Amazon o dodawanie milionów konsumentów do swojej płatnej subskrypcji usługi Amazon Prime bez ich zgody i utrudnianie im jej anulowania.

Publikacja: 22.06.2023 09:07

Amazon Prime to największy na świecie program subskrypcyjny, generujący 25 miliardów dolarów przycho

Amazon Prime to największy na świecie program subskrypcyjny, generujący 25 miliardów dolarów przychodów rocznie

Foto: Adobe Stock

FTC pozwała Amazon w sądzie federalnym w Seattle, twierdząc, że firma „świadomie oszukała miliony konsumentów, aby nieświadomie zarejestrowali się w Amazon Prime”. W oświadczeniu Amazon nazwał twierdzenia FTC „fałszywymi pod względem faktów i prawa”.

Reuters pisze, że Amazon używał „manipulujących, przymusowych lub oszukańczych projektów interfejsu użytkownika, znanych jako ‘ciemne wzorce’ (dark patterns), aby nakłonić konsumentów do zapisania się na automatyczne odnawianie subskrypcji Prime”. Teraz FTC domagając się kar cywilnych i stałego nakazu, aby zapobiec przyszłym naruszeniom.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama