Reklama

Amazon ma problem z fałszywymi opiniami. Po raz pierwszy pozywa polskie firmy

W tym roku globalny lider e-handlu ruszył do sądów w Europie przeciwko 23 farmom fałszywych recenzji na zamówienie. Pozwał też dwie polskie firmy.

Publikacja: 13.06.2023 17:43

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globa

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globalnym wpływającym na opinie klientów na całym świecie i w wielu sektorach przemysłu

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Koncern rozpoczął globalną ofensywę na rzecz wyeliminowania fałszywych recenzji i ukarania nieuczciwych podmiotów, których działalność bazuje na zorganizowanym handlu nieprawdziwymi opiniami. Dla konsumentów opinie innych osób to jedno z głównych kryteriów oceny produktów. W 2022 roku aż 125 mln klientów zamieściło prawie 1,5 mld recenzji i ocen w sklepach Amazon.

Obowiązująca od stycznia dyrektywa Omnibus zabrania zamieszczania fałszywych opinii, jak i blokowania zamieszczania krytycznych głosów od konsumentów, ale nadal bywa z tym różnie. UOKIK nałożył już pierwsze kary za handel fałszywymi opiniami, ale zjawisko nie znika.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Amerykański gigant ratuje Intela. Wielki sojusz przeciw Chinom
Globalne Interesy
Pierwiastek z Księżyca wart miliardy zasili komputery kwantowe. Rusza wielki wyścig
Globalne Interesy
Chiński gigant buduje najpotężniejszą moc obliczeniową na świecie. Nvidia w opałach
Globalne Interesy
Spekulacyjna bańka w sztucznej inteligencji. Przebudzenie będzie bolesne
Globalne Interesy
Wojna handlowa USA – Chiny nabiera tempa. Pekin blokuje amerykańskiego giganta
Reklama
Reklama