Amazon ma problem z fałszywymi opiniami. Po raz pierwszy pozywa polskie firmy

W tym roku globalny lider e-handlu ruszył do sądów w Europie przeciwko 23 farmom fałszywych recenzji na zamówienie. Pozwał też dwie polskie firmy.

Publikacja: 13.06.2023 17:43

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globa

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globalnym wpływającym na opinie klientów na całym świecie i w wielu sektorach przemysłu

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Koncern rozpoczął globalną ofensywę na rzecz wyeliminowania fałszywych recenzji i ukarania nieuczciwych podmiotów, których działalność bazuje na zorganizowanym handlu nieprawdziwymi opiniami. Dla konsumentów opinie innych osób to jedno z głównych kryteriów oceny produktów. W 2022 roku aż 125 mln klientów zamieściło prawie 1,5 mld recenzji i ocen w sklepach Amazon.

Obowiązująca od stycznia dyrektywa Omnibus zabrania zamieszczania fałszywych opinii, jak i blokowania zamieszczania krytycznych głosów od konsumentów, ale nadal bywa z tym różnie. UOKIK nałożył już pierwsze kary za handel fałszywymi opiniami, ale zjawisko nie znika.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
USA podjęły decyzję w sprawie ograniczeń na sprzedaż chipów. Uderzały w Polskę
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa