Amazon ma problem z fałszywymi opiniami. Po raz pierwszy pozywa polskie firmy

W tym roku globalny lider e-handlu ruszył do sądów w Europie przeciwko 23 farmom fałszywych recenzji na zamówienie. Pozwał też dwie polskie firmy.

Publikacja: 13.06.2023 17:43

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globa

Amazon podaje, że brokerzy fałszywych recenzji, którzy działają na szeroką skalę, są problemem globalnym wpływającym na opinie klientów na całym świecie i w wielu sektorach przemysłu

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Koncern rozpoczął globalną ofensywę na rzecz wyeliminowania fałszywych recenzji i ukarania nieuczciwych podmiotów, których działalność bazuje na zorganizowanym handlu nieprawdziwymi opiniami. Dla konsumentów opinie innych osób to jedno z głównych kryteriów oceny produktów. W 2022 roku aż 125 mln klientów zamieściło prawie 1,5 mld recenzji i ocen w sklepach Amazon.

Obowiązująca od stycznia dyrektywa Omnibus zabrania zamieszczania fałszywych opinii, jak i blokowania zamieszczania krytycznych głosów od konsumentów, ale nadal bywa z tym różnie. UOKIK nałożył już pierwsze kary za handel fałszywymi opiniami, ale zjawisko nie znika.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
Roboty dostarczą posiłki do domów. Polska firma szykuje rewolucję
Globalne Interesy
Gigantyczne zwolnienia w Intelu. Co dalej z koncernem?
Globalne Interesy
Polacy żyją tą misją. Co Sławosz Uznański-Wiśniewski zabierze w kosmos?
Globalne Interesy
Czy Google odda Chrome i Androida? Wyszukiwarkę podgryzają już boty AI
Globalne Interesy
Zagrożone Google. Nowy sposób wyszukiwania w internecie