Reklama

UE uderza w potentatów internetowych. Koniec ze śledzeniem użytkowników?

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) podtrzymał wyrok niemieckiego organu antymonopolowego z 2019 r., nakazujący Facebookowi zmianę sposobu śledzenia przeglądania stron internetowych przez klientów. To może być przełom.

Publikacja: 06.07.2023 11:34

Decyzja TSUE to cios w model biznesowy firmy Meta w Europie. Ale decyzja sądu ma dalej idące implika

Decyzja TSUE to cios w model biznesowy firmy Meta w Europie. Ale decyzja sądu ma dalej idące implikacje i będzie przeszkodą w polityce reklamowej również dla innych gigantów internetowych

Foto: AdobeStock

Decyzja TSUE to cios w model biznesowy firmy Meta w Europie. Ale decyzja sądu ma dalej idące implikacje i będzie przeszkodą w polityce reklamowej również dla innych gigantów internetowych. Wyrok uniemożliwia koncernowi Meta wykorzystanie danych ze wszystkich jego usług, w tym WhatsApp i Instagram, w celu dokładniejszego profilowania użytkowników Facebooka. Choć decyzja TSUE ogranicza się tylko do Unii Europejskiej to może mieć przełomowe znaczenie dla regulacji internetu na świecie. Przemysław Polański, ekspert w obszarze prawa nowych technologii z Akademii L. Koźmińskiego, wskazuje, że zgodnie z wyrokiem trybunału, dla realizacji działań marketingowych w internecie przez firmy takie jak Meta niezbędne jest uzyskanie uprzedniej zgody użytkownika. – Zgody takiej nie można ukryć w ogólnych warunkach umów, co właśnie zrobiła Meta. Możemy się więc spodziewać zasadniczej zmiany podejścia do uzyskiwania zgód na przetwarzanie naszych danych, zarówno w Facebooku, jak i w powiązanych aplikacjach, takich jak Messenger czy Instagram – tłumaczy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama