Amazon ma coraz większy problem. Psy uwzięły się na jego kurierów

Rośnie liczba dostawców produktów zakupionych za pośrednictwem Amazona, których pogryzły psy i nie otrzymali potem żadnej pomocy ze strony koncernu, w tym wsparcia prawnego. Gigant e-handlu nie uważa kurierów ich za swoich pracowników.

Publikacja: 29.09.2023 10:25

Agresywne zachowanie psów jest częstym problemem kurierów

Agresywne zachowanie psów jest częstym problemem kurierów

Foto: AdobeStock

Jak donoszą amerykańskie i brytyjskie media, gigant e-commerce nie wspiera w tym zakresie pracowników. W rezultacie często unikają opieki medycznej ze względu na wysokie jej koszty i kontynuują pracę pomimo obrażeń.

Kurierzy których to spotkało przyznają, że Amazon zapłacił im za niedokończoną dostawę, ale nie byli w stanie powiedzieć, czy firma pomoże w szerszym zakresie. Gdy dzwonią na infolinię konsultanci zalecają wezwanie karetki, ale dodają, iż nie mogą zagwarantować, że kurier otrzyma zwrot wydatków.

Zazwyczaj osoby pogryzione przez psy mogą ubiegać się o odszkodowanie pracownicze, które zapewnia ochronę pracownikom w USA, którzy odnieśli obrażenia w pracy. Amazon uważa jednak swoich kierowców za niezależnych wykonawców, a nie pracowników, co – jak twierdzi firma – pozwala im „być swoim własnym szefem i tworzyć własny harmonogram” w podobny sposób jak kierowcy Ubera. Z tego powodu firma przekazuje kierowcom pogryzionym przez psy, że nie przysługuje im odszkodowanie. Tak twierdzi wielu pracowników Flex, którzy rozmawiali z brytyjskim „Guardianem”.

Czytaj więcej

Drony zastąpią kurierów? To już przesądzone. Ale kto będzie pierwszy?

- To niesprawiedliwe – mówi Kenneth M. Phillips, prawnik, którego praktyka od ponad 30 lat koncentruje się wyłącznie na pogryzieniach przez psy. - Amazon wie, że ci ludzie są pogryzieni przez psy, bo zdarza się to coraz częściej. A jeśli ci ludzie nie mają ubezpieczenia zdrowotnego i wiedzy potrzebnej do skontaktowania się z prawnikiem, to mają problemy – dodaje.

Podstawowa opłata za konsultację medyczną w takiej sytuacji wynosiłaby 183 dol. w przed uwzględnieniem kosztów testów i leczenia.

Nie ma oficjalnych statystyk krajowych dotyczących pogryzień psów, ale np. poczta amerykańska podaje, że w zeszłym roku ponad 5,3 tys. jej pracowników zostało zaatakowanych przez psy podczas dostarczania przesyłek. Tymczasem pracownicy Amazona są często narażeni na większe ryzyko niż ci, którzy wysyłają tylko listy i mogą korzystać z zewnętrznych skrzynek pocztowych. Agresywne zachowanie psów jest częstym problemem związanym z bezpieczeństwem, z którym borykają się także pracownicy UPS.

Jak donoszą amerykańskie i brytyjskie media, gigant e-commerce nie wspiera w tym zakresie pracowników. W rezultacie często unikają opieki medycznej ze względu na wysokie jej koszty i kontynuują pracę pomimo obrażeń.

Kurierzy których to spotkało przyznają, że Amazon zapłacił im za niedokończoną dostawę, ale nie byli w stanie powiedzieć, czy firma pomoże w szerszym zakresie. Gdy dzwonią na infolinię konsultanci zalecają wezwanie karetki, ale dodają, iż nie mogą zagwarantować, że kurier otrzyma zwrot wydatków.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Apple podbiera pracowników Google. Buduje własną sztuczną inteligencję
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO