Reklama

Disney przejmuje giganta streamingu. Trzęsienie ziemi na rynku

Koncern medialny zapłaci co najmniej 8,6 mld. dol. firmie Comcast, która miała 33 proc. udziałów w serwisie streamingowym Hulu.

Publikacja: 02.11.2023 10:47

Disney może liczyć na 48 mln abonentów Hulu

Disney może liczyć na 48 mln abonentów Hulu

Foto: Adobe Stock

Kończy to tym samym operację zakupu serwisu Hulu przez Walt Disney Company. Comcast plan sprzedaży 33 proc. akcji platformy ogłosił już w 2019 r. Ostateczna cena zostanie ustalona przez wyceny i sama sprzedaż przeciągnie się na przyszły rok.

Comcast, który niedawno przestał dostarczać Hulu programy takie jak „Saturday Night Live” i „The Voice”, a kierował je do swojej platformy streamingowej Peacock, oświadczył we wrześniu, że przyspieszył negocjacje w sprawie sprzedaży pozostałych akcji Hulu Disneyowi. Wcześniej Comcast i Disney zgodziły się, że Comcast może zmusić Disneya do zakupu jego udziałów na początku przyszłego roku. Disney jako właściciel pozostałych udziałów i tak sprawuje kontrolę nad firmą, wiec nie chciał wykładać dodatkowych pieniędzy na transakcję. Przejął kontrolę nad Hulu po zakupie aktywów rozrywkowych 21st Century Fox w 2019 r.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama