Kończy to tym samym operację zakupu serwisu Hulu przez Walt Disney Company. Comcast plan sprzedaży 33 proc. akcji platformy ogłosił już w 2019 r. Ostateczna cena zostanie ustalona przez wyceny i sama sprzedaż przeciągnie się na przyszły rok.
Comcast, który niedawno przestał dostarczać Hulu programy takie jak „Saturday Night Live” i „The Voice”, a kierował je do swojej platformy streamingowej Peacock, oświadczył we wrześniu, że przyspieszył negocjacje w sprawie sprzedaży pozostałych akcji Hulu Disneyowi. Wcześniej Comcast i Disney zgodziły się, że Comcast może zmusić Disneya do zakupu jego udziałów na początku przyszłego roku. Disney jako właściciel pozostałych udziałów i tak sprawuje kontrolę nad firmą, wiec nie chciał wykładać dodatkowych pieniędzy na transakcję. Przejął kontrolę nad Hulu po zakupie aktywów rozrywkowych 21st Century Fox w 2019 r.
Czytaj więcej
Mimo najwyższego od dwóch lat skoku liczby nowych abonentów na największych rynkach firma zdecydowała się na podniesienie cen.
- Nabycie udziałów Comcast w Hulu po godziwej wartości rynkowej przyczyni się do realizacji celów w zakresie streamingu – stwierdził Disney w oświadczeniu. Hulu, które ma około 48 mln abonentów, oferuje programy z ABC, FX, Fox i innych tradycyjnych stacji, a także oryginalne treści.
Comcast stwierdził w oświadczeniu, że „nie może się doczekać procesu oceny”, który, jak się spodziewa, „odzwierciedli niezwykłą wartość firmy”.