Disney przejmuje giganta streamingu. Trzęsienie ziemi na rynku

Koncern medialny zapłaci co najmniej 8,6 mld. dol. firmie Comcast, która miała 33 proc. udziałów w serwisie streamingowym Hulu.

Publikacja: 02.11.2023 10:47

Disney może liczyć na 48 mln abonentów Hulu

Disney może liczyć na 48 mln abonentów Hulu

Foto: Adobe Stock

Kończy to tym samym operację zakupu serwisu Hulu przez Walt Disney Company. Comcast plan sprzedaży 33 proc. akcji platformy ogłosił już w 2019 r. Ostateczna cena zostanie ustalona przez wyceny i sama sprzedaż przeciągnie się na przyszły rok.

Comcast, który niedawno przestał dostarczać Hulu programy takie jak „Saturday Night Live” i „The Voice”, a kierował je do swojej platformy streamingowej Peacock, oświadczył we wrześniu, że przyspieszył negocjacje w sprawie sprzedaży pozostałych akcji Hulu Disneyowi. Wcześniej Comcast i Disney zgodziły się, że Comcast może zmusić Disneya do zakupu jego udziałów na początku przyszłego roku. Disney jako właściciel pozostałych udziałów i tak sprawuje kontrolę nad firmą, wiec nie chciał wykładać dodatkowych pieniędzy na transakcję. Przejął kontrolę nad Hulu po zakupie aktywów rozrywkowych 21st Century Fox w 2019 r.

Czytaj więcej

Netflix wygrywa walkę z dzieleniem kont i podnosi ceny. Ale może mieć problem

- Nabycie udziałów Comcast w Hulu po godziwej wartości rynkowej przyczyni się do realizacji celów w zakresie streamingu – stwierdził Disney w oświadczeniu. Hulu, które ma około 48 mln abonentów, oferuje programy z ABC, FX, Fox i innych tradycyjnych stacji, a także oryginalne treści.

Comcast stwierdził w oświadczeniu, że „nie może się doczekać procesu oceny”, który, jak się spodziewa, „odzwierciedli niezwykłą wartość firmy”.

Disney będzie mocniejszy

Disney ogłosił w tym roku, że treści z Hulu będą udostępniane w Disney+ abonentom obu usług w Stanach Zjednoczonych - Hulu nie działa za granicą, natomiast Disney+ na świecie ma liczne swoje wersje. Hulu będzie nadal działać jako samodzielny produkt, pobierając 18 dol. za dostęp bez reklam i 8 dol. za opcję z reklamami.

Kończy to tym samym operację zakupu serwisu Hulu przez Walt Disney Company. Comcast plan sprzedaży 33 proc. akcji platformy ogłosił już w 2019 r. Ostateczna cena zostanie ustalona przez wyceny i sama sprzedaż przeciągnie się na przyszły rok.

Comcast, który niedawno przestał dostarczać Hulu programy takie jak „Saturday Night Live” i „The Voice”, a kierował je do swojej platformy streamingowej Peacock, oświadczył we wrześniu, że przyspieszył negocjacje w sprawie sprzedaży pozostałych akcji Hulu Disneyowi. Wcześniej Comcast i Disney zgodziły się, że Comcast może zmusić Disneya do zakupu jego udziałów na początku przyszłego roku. Disney jako właściciel pozostałych udziałów i tak sprawuje kontrolę nad firmą, wiec nie chciał wykładać dodatkowych pieniędzy na transakcję. Przejął kontrolę nad Hulu po zakupie aktywów rozrywkowych 21st Century Fox w 2019 r.

Globalne Interesy
Starship Elona Muska poleciał w kosmos. Statek jednak utracono
Globalne Interesy
Amerykanie na potęgę uczą się chińskiego. To efekt zakazu dla TikToka
Globalne Interesy
Gigantyczna rakieta założyciela Amazona Jeffa Bezosa ruszyła w pierwszą misję
Globalne Interesy
Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Co zaoferują Netflix czy Amazon?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Globalne Interesy
Amerykańskie chipy nie dla Polski? Jest ostra reakcja Brukseli
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego