Platforma, która premierę na świecie miała w lipcu br., ma ambicję rywalizować z X (d. Twitter). Meta, właściciel także Facebooka i Instagrama liczy, że jej konkurencyjne względem serwisu Elona Muska rozwiązanie, zdobędzie w ciągu kilku lat miliard użytkowników na całym świecie. Bez wejścia do Europy byłoby to jednak trudne. Stąd prezes Mety Mark Zuckerberg zdecydował się na odważny krok i – jak donosi „Wall Street Journal” – jeszcze w grudniu br. wystartuje z mikroblogową aplikacją na Startym Kontynencie. To na razie jeszcze nieoficjalne informacje.
Jak będzie wyglądać Threads w Polsce
Jak tłumaczy nam Ryszard Łach, menedżer Unity Group, wcześniejsza nieobecność Threads w Europie wynikała z surowych regulacji dotyczących usług online w Unii Europejskiej. Meta znalazła jednak sposób jak to obejść. Threads (po polsku: wątki) ruszy w Europie w dość nietypowej, bo mocno okrojonej wersji. Ma zaoferować bowiem Europejczykom możliwość korzystania z Threads wyłącznie w celu "konsumpcji” treści. Użytkownicy nie będą mogli zatem sami tworzyć wpisów. Nie będą nawet dysponować własnym profilem. – W mojej ocenie to rozwiązanie wydaje się być próbą obejścia tych regulacji, jednocześnie umożliwiając firmie rozwijanie swojej obecności na tym ważnym rynku. W pełni zgadzam się tu też z opinią Daniela Newmana z Futurum Group, który wskazuje na zwiększoną skrupulatność, z jaką firmy technologiczne muszą podchodzić do rynków regulowanych, takich jak UE – komentuje Ryszard Łach.
Czytaj więcej
Nowy serwis Mety,właściciela m.in. Facebooka zaczął z przytupem i w pięć dni na zdobył ponad 100 mln użytkowników. Jednak zaraz potem zaczął się ich masowy odpływ. Firma głowi się, jak zatrzymać użytkowników.
Wcześniej nie zdecydował się na wejście do UE m.in. właśnie z uwagi na regulacje dotyczące usług online, które – jak określił to „WSJ” – są jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie. Ekspansja, będąca największym krokiem tej platformy od jej debiutu, może się udać, bo X przeżywa obecnie trudne chwile. Zuckerberg chce najwyraźniej pokonać słabość Muska, który boryka się z odpływem reklamodawców oraz licznymi aferami i oskarżeniami o antysemityzm.
Zuckerberg korzysta na problemach X
Wejście Threads może być atrakcyjną alternatywą dla reklamodawców, którzy porzucili X – w tym Disneya, IBM, czy Apple. Potencjał nowej platformy jest spory. W październiku miała on niecałe 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (dla porównania X ma ich – wedle analiz Sensor Tower – aż 365 mln).