Reklama

Zuckerberg rzuca wyzwanie Muskowi w Europie. Znalazł sposób, by obejść regulacje

To może być jedno z największych zaskoczeń w świecie mediów społecznościowych – aplikacja społecznościowa Threads, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, jednak zadebiutuje w krajach Unii Europejskiej. I to szybciej niż ktokolwiek mógł sądzić.

Publikacja: 01.12.2023 13:59

Mark Zuckerberg chce wykorzystać kłopoty serwisu X i rozwija jego rywala Threads

Mark Zuckerberg chce wykorzystać kłopoty serwisu X i rozwija jego rywala Threads

Foto: Bloomberg

Platforma, która premierę na świecie miała w lipcu br., ma ambicję rywalizować z X (d. Twitter). Meta, właściciel także Facebooka i Instagrama liczy, że jej konkurencyjne względem serwisu Elona Muska rozwiązanie, zdobędzie w ciągu kilku lat miliard użytkowników na całym świecie. Bez wejścia do Europy byłoby to jednak trudne. Stąd prezes Mety Mark Zuckerberg zdecydował się na odważny krok i – jak donosi „Wall Street Journal” – jeszcze w grudniu br. wystartuje z mikroblogową aplikacją na Startym Kontynencie. To na razie jeszcze nieoficjalne informacje.

Jak będzie wyglądać Threads w Polsce

Jak tłumaczy nam Ryszard Łach, menedżer Unity Group, wcześniejsza nieobecność Threads w Europie wynikała z surowych regulacji dotyczących usług online w Unii Europejskiej. Meta znalazła jednak sposób jak to obejść. Threads (po polsku: wątki) ruszy w Europie w dość nietypowej, bo mocno okrojonej wersji. Ma zaoferować bowiem Europejczykom możliwość korzystania z Threads wyłącznie w celu "konsumpcji” treści. Użytkownicy nie będą mogli zatem sami tworzyć wpisów. Nie będą nawet dysponować własnym profilem. – W mojej ocenie to rozwiązanie wydaje się być próbą obejścia tych regulacji, jednocześnie umożliwiając firmie rozwijanie swojej obecności na tym ważnym rynku. W pełni zgadzam się tu też z opinią Daniela Newmana z Futurum Group, który wskazuje na zwiększoną skrupulatność, z jaką firmy technologiczne muszą podchodzić do rynków regulowanych, takich jak UE – komentuje Ryszard Łach.

Czytaj więcej

Threads, największy rywal Twittera, stracił połowę użytkowników w kilka tygodni

Wcześniej nie zdecydował się na wejście do UE m.in. właśnie z uwagi na regulacje dotyczące usług online, które – jak określił to „WSJ” – są jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie. Ekspansja, będąca największym krokiem tej platformy od jej debiutu, może się udać, bo X przeżywa obecnie trudne chwile. Zuckerberg chce najwyraźniej pokonać słabość Muska, który boryka się z odpływem reklamodawców oraz licznymi aferami i oskarżeniami o antysemityzm.

Zuckerberg korzysta na problemach X

Wejście Threads może być atrakcyjną alternatywą dla reklamodawców, którzy porzucili X – w tym Disneya, IBM, czy Apple. Potencjał nowej platformy jest spory. W październiku miała on niecałe 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (dla porównania X ma ich – wedle analiz Sensor Tower – aż 365 mln).

Reklama
Reklama

Cytowana przez „WSJ” Debra Aho Williamson, niezależna analityk branży technologicznej, wskazała, że szacując liczbę użytkownikach Instagrama w UE i porównując do odsetka osób korzystających Instagrama, którzy stali się aktywnymi użytkownikami Threads na innych rynkach, można prognozować, że rywal X może w 2024 r. liczyć na 40 mln europejskich internautów.

Globalne Interesy
Musk zapowiada: roboty będą się „rozmnażać”. Świat zaleją miliardy humanoidów
Globalne Interesy
Oto największy beneficjent boomu AI. Nie są to wcale big techy
Globalne Interesy
„AI stała się jak narkotyk”. Bunt pracowników Amazona i innych technologicznych gigantów
Globalne Interesy
Chińskie firmy sprytnie omijają sankcje USA. Nie muszą już przemycać chipów
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Globalne Interesy
To będzie najdroższy iPhone w historii. Apple szykuje rewolucyjną premierę
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama