Polacy już szykują się na zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją

Aż dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji, w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad – wynika z badań. Tymczasem w Europie trwają prace nad AI Act.

Publikacja: 12.12.2023 03:42

AI jest postrzegana głównie jako technologiczna nowość i kojarzona z takimi rozwiązaniami jak chatbo

AI jest postrzegana głównie jako technologiczna nowość i kojarzona z takimi rozwiązaniami jak chatboty. Tymczasem to zupełnie nowy obszar ryzyka

Foto: Adobe Stock

Stosowanie rozwiązań opartych na AI w wielu firmach w naszym kraju staje się już normą i szansą na istotne zwiększenie efektywności swoich działań. Jednak jak każda technologia, również i ta niesie ze sobą zarówno ogromny potencjał, jak i liczne zagrożenia, w tym choćby te cybernetyczne. Jak się okazuje, rodzimi przedsiębiorcy nie bagatelizują kwestii dotyczących cyberbezpieczeństwa przy implementacji narzędzi AI. Z najnowszych badań EY, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, iż ponad połowa z nich (55 proc.) rozważa ten aspekt, a kolejne 37 proc. też bierze go pod uwagę, choć już w ograniczonym zakresie. Tylko 3 proc. respondentów w naszym kraju zupełnie ignoruje ten temat.

Pozostało 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Polscy politycy dołączają do Bluesky. Wielka ucieczka z X za oceanem
Globalne Interesy
Revolut uruchomił płatności Blikiem. Polska platforma wychodzi w świat
Globalne Interesy
Elon Musk pozywa technologicznych gigantów. Teraz już idzie na całość
Globalne Interesy
Exodus z serwisu społecznościowego X po wygranej Trumpa. Rośnie nowy rywal
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Globalne Interesy
To miał być biznes stulecia. Przerażeni klienci upadającej technologicznej gwiazdy