Polacy już szykują się na zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją

Aż dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji, w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad – wynika z badań. Tymczasem w Europie trwają prace nad AI Act.

Publikacja: 12.12.2023 03:42

AI jest postrzegana głównie jako technologiczna nowość i kojarzona z takimi rozwiązaniami jak chatbo

AI jest postrzegana głównie jako technologiczna nowość i kojarzona z takimi rozwiązaniami jak chatboty. Tymczasem to zupełnie nowy obszar ryzyka

Foto: Adobe Stock

Stosowanie rozwiązań opartych na AI w wielu firmach w naszym kraju staje się już normą i szansą na istotne zwiększenie efektywności swoich działań. Jednak jak każda technologia, również i ta niesie ze sobą zarówno ogromny potencjał, jak i liczne zagrożenia, w tym choćby te cybernetyczne. Jak się okazuje, rodzimi przedsiębiorcy nie bagatelizują kwestii dotyczących cyberbezpieczeństwa przy implementacji narzędzi AI. Z najnowszych badań EY, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, iż ponad połowa z nich (55 proc.) rozważa ten aspekt, a kolejne 37 proc. też bierze go pod uwagę, choć już w ograniczonym zakresie. Tylko 3 proc. respondentów w naszym kraju zupełnie ignoruje ten temat.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Globalne Interesy
„Jestem Satoshi Nakamoto". Polowanie na tajemniczego twórcę bitcoina
Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Globalne Interesy
Elon Musk zbuduje miasto w prawicowym Teksasie. Przenosi tu spółki i fabryki
Globalne Interesy
Elon Musk bije kolejne rekordy bogactwa dzięki Tesli i Trumpowi. Ile jest wart?
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10