Społecznościowy gigant zaskoczył. Wchodzi w rozrywkę i to jaką

Microsoft nieustannie rozwija LinkedIn, należący do niego serwis specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Teraz wprowadzi nowe funkcjonalności. LinkedIn będzie udostępniał gry.

Publikacja: 17.03.2024 15:51

Serwis, który osiem lat temu Microsoft przejął za ponad 26 mld dol., szuka sposobu jak wydłużyć czas

Serwis, który osiem lat temu Microsoft przejął za ponad 26 mld dol., szuka sposobu jak wydłużyć czas, jaki użytkownicy spędzają na platformie

Foto: Adobe Stock

Założona przez Reida Hoffmana platforma, która początkowo miała pomóc w łączeniu pracodawców i osób poszukujących pracę, przekształciła się w medium społecznościowe, a teraz idzie o krok dalej.

Serwis, który osiem lat temu Microsoft przejął za ponad 26 mld dol., szuka sposobu jak wydłużyć czas, jaki użytkownicy spędzają na platformie. I pomóc w tym ma właśnie cyfrowa rozrywka. Jak donosi TechCrunch, w LinkedIn pojawią się gry typu łamigłówki. Na pierwszy ogień pójdą takie produkcje jak „Queens”, „Inference” i „Crossclimb”. To tytuły bazujące na rozwiązaniach, które przyczyniły się do sukcesu „Wordle”.

Czytaj więcej

X chce zagrozić YouTubowi i LinkedIn. Nowy plan Elona Muska

LinkedIn szuka pomysłu na rozwój

Microsoft nie chciał na razie zdradzać informacji o swoich nietypowych planach względem LinkedIn, ale zewnętrzni programiści badający aplikację wykryli kod wskazujący, że koncern prowadzi właśnie takie pracę w popularnym serwisie. Jedna z takich internetowych badaczek, Nima Owji, ujawniła, że LinkedIn eksperymentuje z tytułami, które pozwolą organizować pojedynki np. wśród pracowników danej firmy. Miałoby powstać też wręcz coś na kształt swoistej ligi, w której przedsiębiorstwa byłyby klasyfikowane na podstawie wyników osiągniętych przez jej pracowników. W rozmowie z TechCrunch rzecznik LinkedIn potwierdził, iż trwają przygotowania do uruchomienia nowej funkcjonalności, ale nie podał daty, kiedy gry zostaną udostępnione.

Czas na łamigłówki dla biznesu

– Bawimy się, dodając do LinkedIn gry oparte na łamigłówkach. To pozwoli „odblokować” odrobinę zabawy, pogłębić relacje między użytkownikami i, miejmy nadzieję, stworzyć okazję do rozmów – tłumaczy rzecznik LinkedIn.

Być może to dopiero pierwszy krok tej platformy w świat cyfrowej rozrywki. Microsoft to przecież gamingowy gigant. W portfelu ma choćby Xboxa, czy takie studia gamingowe jak Activision Blizzard i ZeniMax. Dział gier przyniósł w poprzednim kwartale koncernowi ponad 7 mld dol. przychodów, po raz pierwszy przewyższając przychody z systemu Windows.

Założona przez Reida Hoffmana platforma, która początkowo miała pomóc w łączeniu pracodawców i osób poszukujących pracę, przekształciła się w medium społecznościowe, a teraz idzie o krok dalej.

Serwis, który osiem lat temu Microsoft przejął za ponad 26 mld dol., szuka sposobu jak wydłużyć czas, jaki użytkownicy spędzają na platformie. I pomóc w tym ma właśnie cyfrowa rozrywka. Jak donosi TechCrunch, w LinkedIn pojawią się gry typu łamigłówki. Na pierwszy ogień pójdą takie produkcje jak „Queens”, „Inference” i „Crossclimb”. To tytuły bazujące na rozwiązaniach, które przyczyniły się do sukcesu „Wordle”.

Globalne Interesy
Donald Trump chce wygrać kluczowy wyścig. Nawet pół biliona dolarów na „Stargate”
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Globalne Interesy
Intel trafi w ręce Elona Muska? Przymiarki do gigantycznej transakcji
Globalne Interesy
Niemcy czerpią wiedzę o świecie z tego serwisu. Niepokojące wyniki sondażu
Globalne Interesy
Kolejna chińska firma na celowniku USA. Pekin już interweniuje
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Globalne Interesy
Amerykanie szybko znaleźli sposób na obchodzenie blokady TikToka. Boom na VPN
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego