Streamingowe platformy wprowadzają w Polsce oferty z reklamami. Ile kosztują?

Startujący 11 czerwca Max, nowa platforma grupy Warner Bros. Discovery, będzie miał trzy abonamenty. Najtańszy – z reklamami. To nie pierwsza tego typu oferta w Polsce.

Publikacja: 05.06.2024 06:06

Serwisy streamingowe wprowadzają tańsze oferty z reklamami

Serwisy streamingowe wprowadzają tańsze oferty z reklamami

Foto: Adobe Stock

Warner Bros. Discovery, właściciel telewizji TVN, ale też platform streamingowych Player.pl i HBO Max, w pierwszy wtorek czerwca podał oficjalnie, jakie będą ceny platformy, która ma zastąpić HBO Max. Wprowadza abonament z reklamami. Jest nieco droższy niż dziś dostęp do HBO Max bez nich. 

Max z reklamą za 19,99 zł 

Grupa rezygnuje z marki HBO w nazwie serwisu i będzie on nazywać się Max. Taką aplikację będą musieli pobrać i zainstalować użytkownicy HBO Max, aby zachować dostęp do wykupionej oferty. WBD obiecuje, że katalog pozycji do obejrzenia będzie dwa razy większy, ale poza tym dotychczasowy widz nie powinien odczuć różnicy. Chyba że zechce skorzystać z nowej oferty, którą Max będzie promować.

Natomiast nowi użytkownicy platformy otrzymują do wyboru trzy abonamenty, z których najtańszy – za 19,99 zł – zawiera reklamy.

Czytaj więcej

Netflix wygrał z dzieleniem kont. Podniesie w tym roku ceny abonamentów

Dla porównania 19,99 zł to tyle, ile płacą obecnie użytkownicy HBO Max za platformę bez reklam, jeśli skorzystali z promocji uruchomionej przy okazji debiutu tej platformy. Regularna cena wynosi 29,99 zł. Natomiast jeśli ktoś decyduje się na uiszczenie opłaty za rok z góry, otrzymuje 34-proc. rabat i płaci 234 zł. Wtedy abonament miesięczny spada do 19,5 zł.

Biuro prasowe WBD podkreśla w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że dostęp do platformy Max nie oznacza podwyżek cen, ponieważ zawartość jest bogatsza niż HBO Max, a będzie jeszcze rozwijana.

Reklamowe oferty śladem SkyShowtime

Max nie będzie pierwszą platformą streamingową, która w naszym kraju oferuje abonament w wersji z reklamami.

Analogiczne podejście wcześniej zastosował SkyShowtime. Najtańszy abonament z reklamami tej platformy także kosztuje 19,99 zł, podczas gdy bez – niecałe 25 zł. Jako pierwsi w serwisie reklamowali się klienci grupy Wavemaker: Ikea, L’Oreal i Biedronka. Kosmetyczna firma promuje się w spocie w konwencji komedii romantycznej.

Paramount Advertising International reprezentujący SkyShowtime w Polce podkreślał, że liczba reklam w serwisie jest niewielka, nie przerywają one filmów. Przedstawiciele GroupM, do której należy Wavemaker, uważali, że tropem pierwszych reklamodawców platformy pójdą kolejni globalni gracze.

Według analityków Omdii w tym roku w Polsce dostęp z reklamami wprowadzą też Netflix czy Disney+.

Reklama na platformach streamingowych w Polsce to nowa forma promocji mogąca potencjalnie sprawić, że firmy zostawią w internetowej sieci więcej pieniędzy. Co do tego, jak duże mogą być to kwoty, zdania są podzielone, ale przedstawiciele branży są pewni, że przed nimi spore zwyżki.

Ile jest wart rynek reklamy online w Polsce?

IAB Polska we właśnie opublikowanym raporcie strategicznym zakłada, że w 2025 r. wydatki na reklamę online przekroczą w Polsce 10 mld zł.

Zwyżkom sprzyja coraz bardziej zacierająca się granica między tym, gdzie reklamodawcy zostawiają budżety. Chodzi o to, że kanały telewizyjne są dystrybuowane przez streamingowe platformy. Nie inaczej będzie teraz w wypadku platformy Max.

Pozostałe dwa abonamenty nowej platformy Max są droższe niż 19,99 zł (29,99 zł i 49,99 zł), choć nie są w 100 procentach wolne od marketingowych przekazów. Pakiety różnią się liczbą urządzeń, na których jednocześnie można oglądać zawartość serwisu, technologiami transmisji obrazu i głosu oraz ofertą telewizyjną.

Jak podaje nadawca, można je będzie zobaczyć, oglądając kanały telewizyjne stanowiące rozszerzenie oferty platformy: kanały TVN, HBO i inne z portfela Warner Bros. Discovery.

Na start we wszystkich trzech abonamentach, nieodpłatnie, pojawią się relacje z ruszających w Paryżu igrzysk olimpijskich 2024. „Dostęp do transmisji z igrzysk olimpijskich będzie obejmował wszystkie pakiety, co oznacza, że każdy użytkownik platformy uzyska pełny dostęp do najlepszych relacji z tego wielkiego święta sportu” – podał nadawca.

GroupM o streamingu w Polsce: Netflix nadal liderem

Każdy z trzech pakietów bazowych platformy Max będzie można rozszerzyć o dodatkowo płatny pakiet „Kanały TV i Sport”, w którym WBD oferuje swoje kanały telewizyjne, w tym sportowe (jak Eurosport) oraz dla dzieci.

Według szacunków GroupM platformy streamingowe w Polsce sprzedały do tej pory 12–13 mln subskrypcji wideo (bezpośrednio i z udziałem pośredników, takich jak operatorzy płatnej telewizji czy sieci komórkowe). Podobne szacunki ma Ampere Analysis (12 mln na koniec 2023 r.).

Liderem rynku pozostaje Netflix z ponad 3 mln sprzedanych kont. Serwisy takie jak Disney+, HBO Max czy Player mają po około 1 mln abonentów.

Gospodarstwa domowe korzystają często z więcej niż jednej platformy. W bieżącym roku średnia liczba subskrypcji na głowę klienta płatnych serwisów z wideo na żądanie urosła do 2,06 z 1,88 w końcu 2022 r.

Warner Bros. Discovery, właściciel telewizji TVN, ale też platform streamingowych Player.pl i HBO Max, w pierwszy wtorek czerwca podał oficjalnie, jakie będą ceny platformy, która ma zastąpić HBO Max. Wprowadza abonament z reklamami. Jest nieco droższy niż dziś dostęp do HBO Max bez nich. 

Max z reklamą za 19,99 zł 

Pozostało 93% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ludzie wyginą jak dinozaury? Powstaje system obrony przed kosmicznym zagrożeniem
Globalne Interesy
CrowdStrike zablokował systemy Microsoft. Potężna awaria na całym świecie
Globalne Interesy
OpenAI rozpoczyna wojnę, wprowadzając nowy model ChatGPT. Jest tańszy i szybszy
Globalne Interesy
Elon Musk zabiera swoje firmy z Kalifornii. Podał szokujący powód
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Globalne Interesy
Rosyjski gigant ucieka z USA. Niedostępne oprogramowanie i zwolnienia pracowników