Skandynawska platforma e-zakupowa wchodzi do Polski. Rzuca wyzwanie Allegro

Nad Wisłą zadebiutuje popularny w krajach skandynawskich sklep internetowy Coolshop – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chce przyciągać ofertą duńskich, szwedzkich i norweskich produktów.

Publikacja: 29.07.2024 07:50

Platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klie

Platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klientów szerokim dostępem do produkty firm duńskich, szwedzkich i norweskich

Foto: Adobe Stock

Coolshop ma już polską domenę internetową i właśnie szykuje się do startu w Polsce. Platforma, która działa już niemal na co trzecim europejskim rynku, teraz chce powalczyć o internautów m.in. z Allegro. Skandynawski serwis, który ma 2 mln stałych klientów, rośnie jak na drożdżach – jeszcze w 2019 r. miał przychody o równowartości 350 mln zł, a w ub. r. sięgnęły już 1 mld zł. W porównaniu z polskim gigantem e-handlu to wciąż niewiele, gdyż Allegro w 2023 r. wypracowało 10,3 mld zł. W Skandynawii jednak marka ta to jeden z liderów rynku e-commerce.

Co zaoferuje Polakom Coolshop?

Coolshop ma ambitne plany w naszym kraju – platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klientów szerokim dostępem do produkty firm duńskich, szwedzkich i norweskich. Na razie nie wiadomo, czy nowy gracz będzie chciał budować nad Wisłą sieć sklepów. Poza handlem internetowym spółka prowadzi również stacjonarne placówki – tak jest np. w Norwegii i Szwecji (w minionych pięciu latach firma dokonała inwestycji m.in. w nieruchomości w Europie sięgających w przeliczeniu 70 mln zł).

Czytaj więcej

Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy

Platforma, która powstała w Danii w 2002 r., to dzieło fanów nowych technologii – braci Marka i Mike’a Nielsenów. Ci liczą, że oferta skandynawskich firm dostępnych w serwisie, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu, trafi w gusta Polaków. – Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią – wskazuje Mark Nielsen.

Skandynawski start-up

Serwis jest dziś częścią grupy Cool Group, która zatrudnia 800 pracowników. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, czy technologię. W Polsce biznesem pokieruje Andrzej Rzym, który wcześniej przez wiele lat związany był z duńską firmą Dangaard Group.

Co ciekawe, Cool Group od przeszło dekady organizuje wyścigi samochodowe Cool Car Race. To nietypowe zawody, w których udział biorą unikalne sportowe samochody.

Coolshop ma już polską domenę internetową i właśnie szykuje się do startu w Polsce. Platforma, która działa już niemal na co trzecim europejskim rynku, teraz chce powalczyć o internautów m.in. z Allegro. Skandynawski serwis, który ma 2 mln stałych klientów, rośnie jak na drożdżach – jeszcze w 2019 r. miał przychody o równowartości 350 mln zł, a w ub. r. sięgnęły już 1 mld zł. W porównaniu z polskim gigantem e-handlu to wciąż niewiele, gdyż Allegro w 2023 r. wypracowało 10,3 mld zł. W Skandynawii jednak marka ta to jeden z liderów rynku e-commerce.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Bill Gates otworzył się jak nigdy. Chce ograniczenia wolności słowa?
Globalne Interesy
Ten wielki kraj wspiera rosyjską wojnę. Tajny kanał dostaw elektroniki dla armii
Globalne Interesy
Nadgodziny na orbicie. Ile astronauci mogą wytrzymać w kosmosie?
Globalne Interesy
Chiny gonią Teslę. Chcą mieć własne roboty wyglądające i pracujące jak ludzie
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Globalne Interesy
Ta misja przejdzie do historii. Kosmiczny spacer, jakiego jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki