Reklama
Rozwiń

Skandynawska platforma e-zakupowa wchodzi do Polski. Rzuca wyzwanie Allegro

Nad Wisłą zadebiutuje popularny w krajach skandynawskich sklep internetowy Coolshop – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chce przyciągać ofertą duńskich, szwedzkich i norweskich produktów.

Publikacja: 29.07.2024 07:50

Platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klie

Platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klientów szerokim dostępem do produkty firm duńskich, szwedzkich i norweskich

Foto: Adobe Stock

Coolshop ma już polską domenę internetową i właśnie szykuje się do startu w Polsce. Platforma, która działa już niemal na co trzecim europejskim rynku, teraz chce powalczyć o internautów m.in. z Allegro. Skandynawski serwis, który ma 2 mln stałych klientów, rośnie jak na drożdżach – jeszcze w 2019 r. miał przychody o równowartości 350 mln zł, a w ub. r. sięgnęły już 1 mld zł. W porównaniu z polskim gigantem e-handlu to wciąż niewiele, gdyż Allegro w 2023 r. wypracowało 10,3 mld zł. W Skandynawii jednak marka ta to jeden z liderów rynku e-commerce.

Co zaoferuje Polakom Coolshop?

Coolshop ma ambitne plany w naszym kraju – platforma, która ma w ofercie asortyment niemal 45 tys. artykułów znanych marek, zamierza kusić klientów szerokim dostępem do produkty firm duńskich, szwedzkich i norweskich. Na razie nie wiadomo, czy nowy gracz będzie chciał budować nad Wisłą sieć sklepów. Poza handlem internetowym spółka prowadzi również stacjonarne placówki – tak jest np. w Norwegii i Szwecji (w minionych pięciu latach firma dokonała inwestycji m.in. w nieruchomości w Europie sięgających w przeliczeniu 70 mln zł).

Czytaj więcej

Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy

Platforma, która powstała w Danii w 2002 r., to dzieło fanów nowych technologii – braci Marka i Mike’a Nielsenów. Ci liczą, że oferta skandynawskich firm dostępnych w serwisie, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu, trafi w gusta Polaków. – Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią – wskazuje Mark Nielsen.

Skandynawski start-up

Serwis jest dziś częścią grupy Cool Group, która zatrudnia 800 pracowników. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, czy technologię. W Polsce biznesem pokieruje Andrzej Rzym, który wcześniej przez wiele lat związany był z duńską firmą Dangaard Group.

Co ciekawe, Cool Group od przeszło dekady organizuje wyścigi samochodowe Cool Car Race. To nietypowe zawody, w których udział biorą unikalne sportowe samochody.

Coolshop ma już polską domenę internetową i właśnie szykuje się do startu w Polsce. Platforma, która działa już niemal na co trzecim europejskim rynku, teraz chce powalczyć o internautów m.in. z Allegro. Skandynawski serwis, który ma 2 mln stałych klientów, rośnie jak na drożdżach – jeszcze w 2019 r. miał przychody o równowartości 350 mln zł, a w ub. r. sięgnęły już 1 mld zł. W porównaniu z polskim gigantem e-handlu to wciąż niewiele, gdyż Allegro w 2023 r. wypracowało 10,3 mld zł. W Skandynawii jednak marka ta to jeden z liderów rynku e-commerce.

Globalne Interesy
Te latające pojazdy mają odmienić transport. Właśnie rusza produkcja
Globalne Interesy
AI Elona Muska zyskała miliardy. To będzie wojna z twórcą ChatGPT o pozycję nr 1
Globalne Interesy
„Jestem Satoshi Nakamoto". Kim jest twórca bitcoina?
Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku