Z tego artykułu dowiesz się:
- Na które rynki iPhone 17 miał największy wpływ?
- Dlaczego podstawowy model iPhone 17 okazał się kluczowy dla sprzedaży?
- Jakie są przewidywania dotyczące produkcji iPhone 17 w nadchodzących miesiącach?
Jak wynika z danych Counterpoint Research, rodzina najnowszych smartfonów z logo nadgryzionego jabłka spotkała się z gorącym przyjęciem. Motorem napędowym wzrostu okazał się zaskakująco mocny popyt na podstawowy model, który zaoferował znaczące ulepszenia w cenie poprzednika.
Te rynki pokochały nowego iPhone'a
Według analiz, sprzedaż serii iPhone 17 na dwóch strategicznych rynkach – w Chinach i Stanach Zjednoczonych – wzrosła o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu (pierwszych 10 dni) po premierze iPhone'a 16. Dla Apple to świetna nowina, bo wcześniej analitycy nie wróżyli sukcesu, a co więcej, dwa wspomniane rynki łącznie odpowiadają za większość globalnej sprzedaży urządzeń firmy z Cupertino.
Głównym katalizatorem tego sukcesu nie są najdroższe modele Pro, lecz standardowy iPhone 17. Popyt na ten konkretny wariant wzrósł aż o 31 proc. w stosunku do jego poprzednika. Szczególnie imponująco wygląda to w Chinach, gdzie sprzedaż bazowego modelu w okresie premierowym niemal się podwoiła, w porównaniu z wynikami iPhone'a 16. Eksperci wskazują, że za tak dużym zainteresowaniem podstawową „siedemnastką” stoi przemyślana strategia produktowa koncernu. Mengmeng Zhang, starsza analityczka w Counterpoint Research, mówi wprost: Podstawowy model iPhone’a 17 jest bardzo atrakcyjny dla konsumentów, oferując świetną wartość.
Czytaj więcej
Premiera nowej linii smartfonów iPhone 17 zakończyła się dla Apple potężną przeceną akcji i spadk...