Reklama

Fala fałszywych reklam z gwiazdami. Czy Facebook walczy z oszustami?

Sieć zalewają fałszywe reklamy. Oszuści, wykorzystując wizerunek znanych osób, naciągają internautów, ale platformy społecznościowe niewiele z tym robią.

Publikacja: 08.10.2024 05:04

Fałszywe reklamy wyłudzające dane i pieniądze internautów to zmora Facebooka. Przestępcy wykorzystuj

Fałszywe reklamy wyłudzające dane i pieniądze internautów to zmora Facebooka. Przestępcy wykorzystują wizerunek znanych osób, w tym aktorki Anny Muchy i piłkarza Roberta Lewandowskiego

Foto: FOTON/PAP, JULIEN DE ROS/AFP

Anna Mucha z radością wykrzykuje, że właśnie zdobyła gigantyczną sumę pieniędzy, i namawia wszystkich, by tak jak ona grali w pewną grę online, która pozwoli również im wygrać sowitą nagrodę – taki filmik ze znaną aktorką krąży w mediach społecznościowych i przez pewien czas szeroko dystrybuowany był na Facebooku. Problem w tym, że to zwykłe oszustwo, tzw. scam, który ma na celu zdobyć dane użytkowników, czy to osobowe, czy finansowe, a reklama to nic więcej jak manipulacja wizerunkiem Muchy. Przestępcy wykorzystali do tego sztuczną inteligencję, która wygenerowała głos aktorki. Ów deepfake to tylko jeden z wielu przykładów procederu, który przybiera na sile. Wizerunek Anny Muchy już wcześniej wykorzystywano nielegalnie choćby do nagabywania do zakupu preparatów na odchudzanie czy zachęcania do ryzykownych inwestycji. To oczywisty fake, ale na platformach takie ogłoszenia nie są automatycznie blokowane, co więcej, ich usunięcie, nawet po interwencji samych poszkodowanych, to częstokroć zadanie z gatunku tych niemożliwych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Globalne Interesy
„Osobista superinteligencja”. Mark Zuckerberg zmienia kurs w AI i zapowiada rewolucję
Globalne Interesy
Pierwszy projekt satelitarny USA z tym mocarstwem. Ma ratować Ziemię
Globalne Interesy
DeepSeek to dopiero początek. Chiny już mają nowego króla AI
Globalne Interesy
AI na nosie i wielki sukces. Czy ten gadżet wyprze smartfony?
Globalne Interesy
Burza wokół kontrowersyjnej reklamy w „Vogue”. Czy AI odbierze pracę modelkom?
Reklama
Reklama