AI Overviews, czyli „Przegląd od AI”, to nowa funkcja Google wspierana przez sztuczną inteligencję Gemini. „Rzeczpospolita” uczestniczyła w spotkaniu, na którym Liz Reid, wiceprezes Google, odpowiedzialna za wyszukiwarkę, tłumaczyła szczegóły tego projektu. W dużym skrócie dzięki tej opcji w wyszukiwarce można łatwiej zadawać pytania, znajdować informacje i odkrywać odpowiednie strony internetowe. – AI Overviews sprawią, że użytkownicy chętniej będą korzystać z wyszukiwarki i będą bardziej zadowoleni z uzyskiwanych wyników – twierdzi Reid.
Jak ma wyglądać nowy sposób wyszukiwania z AI?
W praktyce w oknie wyszukiwarki można zadawać pytania w taki sposób, jak w ostatnim czasie wielu użytkowników robiło to w chatbotach. W odpowiedzi AI udzieli odpowiedzi, ale też wskaże konkretne strony w sieci. Wszystko to jest możliwe dzięki nowemu modelowi Gemini dostosowanemu do wyszukiwarki Google. Jak wyjaśniała Liz Reid, łączy on zaawansowane możliwości Gemini, w tym wieloetapowe rozumowanie, planowanie i multimodalność, z najlepszymi w swojej klasie systemami wyszukiwania od Google.
Czytaj więcej
Kod weryfikacyjny SMS zostanie zastąpiony kodem QR – taką rewolucję w logowaniu dla swoich użytko...
Na pierwszy ogień poszło dziewięć krajów w Europie (wcześniej AI Overviews zadebiutowała już w W. Brytanii). Od środy nowa funkcjonalność pojawi się użytkownikom w Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, a także Włoszech, Belgii oraz Irlandii i Polsce. Na globalnej liście są już też od pewnego czasu m.in. USA, Indie, Japonia, a także Meksyk, Brazylia, czy kraje Afryki.
W naszym kraju opcja ta będzie dostępna zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Z „przeglądu AI” korzystać będą mogli zalogowani użytkownicy powyżej 18. roku życia. Owe „przeglądy” z dobrze widocznymi linkami do stron, umożliwiającymi uzyskanie dalszych informacji, Google wdrożył po serii testów przeprowadzonych przez Search Labs. Ta rewolucyjna zmiana w wyszukiwarce miała przypaść użytkownikom do gustu. Dotąd z opcji tej korzystali Amerykanie. Koncern zapowiada, że zasięg nowej usługi będzie systematycznie rozszerzany na kolejne rynki. „Do końca roku spodziewamy się udostępnić ją ponad miliardowi ludzi” – podał Google w komunikacie.