Twórcy gier stawiają na internetowe zbiórki

Coraz więcej firm pozyskuje pieniądze na realizację projektów za pomocą finansowania społecznościowego. Ostatnie miesiące pokazują, że można w ten sposób pozyskać naprawdę duże kwoty.

Publikacja: 05.05.2019 22:56

Twórcy gier stawiają na internetowe zbiórki

Foto: Shutterstock

W niespełna 10 godzin gra „Lust from Beyond” z portfela Movie Games osiągnęła w serwisie Kickstarter zakładany podstawowy cel finansowy. Ten psychologiczny horror nawiązuje do poprzedniego projektu „Lust for Darkness”, na który zbiórka też odbywała się w ramach kampanii crowdfundingowej. Wtedy koszty produkcji gry zwróciły się już w 24 godziny po premierze. Jej twórcy liczą, że historia się powtórzy.

W finansowanie społecznościowe mocno wierzy też WarSaw Games, który rozpoczął kampanię projektu „Counter Terrorist Agency”. Ze zbiórki, która ruszyła pod koniec kwietnia i prowadzona będzie przez 30 dni, spółka chce pozyskać 10 tysięcy dolarów kanadyjskich.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”