Nie tylko gry wideo. Wielki renesans puzzli i planszówek

Na wskroś analogowa rozrywka, jak planszówki i puzzle, przeżywa prawdziwy rozkwit. Paradoksalnie pomaga w tym internet, zwłaszcza media społecznościowe.

Publikacja: 11.02.2020 18:51

Nie tylko gry wideo. Wielki renesans puzzli i planszówek

Foto: Shutterstock

Na Instagramie czy TikToku oznaczeń fanów puzzli nie brakuje, a filmy pokazujące układanie zestawów – często liczących tysiące elementów – mają milionową oglądalność. Przekłada się to na zainteresowanie w sklepach. Według raportu QY Research w 2019 r. światowy rynek puzzli wart był 9,1 mld dol., a według prognoz do 2025 r. ma rosnąć w średnim tempie 15,1 proc. rocznie.

– Rynek jest stabilny, z okresami wahań, ale ostatnie lata zdecydowanie pozwalają nam być optymistami. Puzzle dla dorosłych liczące 500 elementów lub więcej – w ofercie mamy do 6 tys. elementów – dobrze się rozwijają i ewidentnie stanowią realizację pasji albo są „metodą” na analogowe bycie razem – mówi Roman Szczepan Kniter, prezes Trefla, lidera rynku gier i puzzli w Polsce. – Również puzzle dla dzieci trzymają się nieźle, prosta i tania rozrywka wpisuje się w podobny trend co powyżej, dodając jeszcze ważny element: naukę skupienia, koncentracji i doprowadzenia analogowego wyzwania do końca – dodaje.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami