Reklama
Rozwiń

PlayStation zyskało ponad 2 mln graczy. Dzięki epidemii

Sony korzysta na izolacji związanej z koronawirusem – zamknięci w domach coraz chętniej sięgają po cyfrową rozrywkę. Dowodzą tego wyniki generowane przez PlayStation.

Publikacja: 20.05.2020 18:07

PlayStation 4

PlayStation 4

Foto: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Najnowsze dane pokazują, że tylko w I kwartale br. liczba subskrybentów PS Plus, serwisu dedykowanego właśnie konsoli Sony (użytkownicy w zamian za abonament zyskują m.in. dostęp do darmowych gier i promocji), wzrosła globalnie o 2,7 mln osób. A to oznacza, że z PlayStation Plus na świecie korzysta już w sumie 41,5 mln użytkowników – podał Kenichiro Yoshida, prezes Sony.

CZYTAJ TAKŻE: Wirus zwiększył apetyt na konsole. Boom w branży

Jak podkreśla, sytuacja, gdy wiele osób dobrowolnie zostaje w domach, sprawia, że popyt na cyfrowe usługi znacząco rośnie. Yoshida wskazuje również, że liczba subskrybentów na usługę chmurową PlayStation Now osiągnęła już 2,2 mln użytkowników (w ciągu roku niemal się podwoiła). Dynamika imponuje, ale Sony przegrywa jednak pod względem łącznej liczby osób korzystających z PlayStation Now ze swoim największym konkurentem – Microsoftem. Jego usługa Xbox Game Pass ma już ponad 10 mln fanów.

Wkrótce rywalizacja Sony i Microsoftu wejdzie na nowy poziom. Obaj giganci szykują się bowiem do wprowadzenia na rynek nowych generacji swoich konsoli – PS5 i Xbox Series X. Spekuluje się, że premiery możliwe są już w tym roku. Pierwszy prawdopodobnie pojawi się Xbox i to latem. PlayStation zadebiutuje zaś zapewne pod koniec roku.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa konsola PlayStation zmierzy tętno i wyczuje pot

Sony nie może czekać zbyt długo, bo dynamika popytu na jej konsolę spada. Koncern dotąd dostarczył na rynek ponad 110 mln konsol obecnej generacji – PS4 (w samym I kwartale 2020 r. było to 1,5 mln a rok wcześniej – 2,6 mln). Wiele wskazuje na to, że już raczej nie pobije rekordu PS2, które sprzedało się łącznie w 155 mln sztuk.

W segmencie gier wideo japońska firma zaliczyła w ub. r. 14-proc. spadek przychodów.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku