Polacy grają w gry wideo na potęgę. Tylko 14 proc. użytkowników internetu nie ma kontaktu z tą formą rozrywki; pozostali grają albo regularnie (22 proc.), albo okazjonalnie (37 proc.) – wynika z najnowszych badań RTV Euro AGD, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Grono graczy stale rośnie, co cieszy firmy z branży – zarówno producentów gier, jak i sprzętu gamingowego. Jak prognozują analitycy IDC, sprzedaż komputerów i monitorów przeznaczonych specjalnie do cyfrowej zabawy będzie rosła w latach 2019–2023 o ponad 6 proc. rocznie.
Gracz to pewny klient
Badania wskazują, że obecnie gracze w Polsce nie są specjalnie hojni – aż 54 proc. z nich w ciągu ostatniego roku wydało nie więcej niż 200 zł na swoje hobby. To niewiele, biorąc pod uwagę fakt, że ceny premierowych tytułów na konsole sięgają nawet 250 zł.
Eksperci tłumaczą jednak, że trzy czwarte graczy kupuje nowe tytuły sporadycznie. Większość czeka na okazje. – Wydatki na gaming w porównaniu do budżetów domowych są w naszym kraju istotnie niższe niż na Zachodzie – zauważa Marcin Hajek, kierownik działu handlowego Gaming w RTV Euro AGD.